Kandidater til FLS Industries' bestyrelse

I forlængelse af indkaldelsen til FLS Industries' ekstraordinære generalforsamling, torsdag d. 7. marts, gives nedenfor en kort præsentation af bestyrelsens kandidater til nyvalg i forbindelse med Ib Christensen, Christian Kjær, Michael Arnstedt, Michael Fiorini og Jens Münters udtræden af bestyrelsen:

Torkil Bentzen: Civilingeniør, 55 år. Siden 2000 adm. direktør i ENERGI E2 A/S.
Torkil Bentzen har følgende tillidshverv: Formand for bestyrelsen for Burmeister & Wain Scandinavian Contractor A/S og I/S Avedøreværket 2 - Vice Chairman i Mitsui Babcock Energy Ltd., England - medlem af bestyrelsen for Mesco Denmark A/S.

Tom Knutzen: Cand.merc., 39 år. Siden 2000 adm. direktør i NKT Holding A/S.
Tom Knutzen har følgende tillidshverv: Formand for bestyrelsen for I.C. Holding A/S, Ionas A/S, Nilfisk-Advance A/S, NKT Cables Group A/S, NKT Flexibles I/S, NKT Research & Innovation A/S og Nordic Superconductor Technologies A/S - næstformand for bestyrelsen for Novator A/S - medlem af bestyrelsen for Hovedorganisationen for Dansk Industri - DI, Kampsax Holdings A/S, Koheras A/S og C.W. Obel A/S.

Johannes Poulsen: Cand.merc., 59 år. Siden 1987 adm. direktør i Vestas Wind Systems A/S.
Johannes Poulsen har følgende tillidshverv: Formand for bestyrelsen for Industrialiseringfonden for Udviklingslandene-IFU, Investeringsfonden for Vækstlande-IFV, Investeringsfonden for Østlandene-IØ, Vestas-American Wind Technology Inc., USA, Vestas-Danish Wind Technology A/S, Vestas-International Wind Technology A/S, Vestas-Nederland Windtechnologie B.V., Holland, Vestas-Scandinavian Wind Technology A/S, Vestasvind Svenska AB, Sverige, Wind Power Invest A/S, Cotas Computer Technology A/S - medlem af bestyrelsen for Axcel Industriinvestor A/S, Axcel Management A/S, Axcel II A/S, Gamesa Eólica S.A., Spanien, IWT-Italian Wind Technology S.r.l., Italien, Vestas RRB Ltd., Indien, Eksport Kredit Fonden og Eksport Kredit Finansiering A/S.

Jens Stephensen: Civilingeniør, 60 år. Tidl. adm. direktør i Aarhus Flydedok A/S (1988-93), Burmeister & Wain Skibsværft A/S (1993-95), Scandlines A/S (1995-98) og FLS miljø a/s (2000-01).
Jens Stephensen har følgende tillidsposter: Formand for bestyrelsen for BonholmsTrafikken, Dansk Maritimt Institut, Holm & Grut A/S, Ørskov Christensens Ejendomsselskab A/S, Ørskov Christensens Finansieringsselskab ApS, Ørskov Christensens Staalskibsværft A/S, Ørskov Holding ApS og Ø.S. Invest A/S - næstformand for bestyrelsen for F.L.Smidth A/S og Aalborg Portland A/S - medlem af bestyrelsen for Dansk Vejrhane og Mejsekasse Fabrik A/S, FLS Aerospace Holding A/S, FLS miljø a/s, H.S. Hansen A/S og Aktieselskabet Randers Rebslaaeri.

Direktør Jens Stephensen vil som tidligere meddelt fungere som bindeleddet i bestyrelsen til hovedaktionæren Aktieselskabet POTAGUA.

Jørgen Worning: Civilingeniør, 61 år. Siden 1990 adm. direktør i Bryggerigruppen A/S.
Jørgen Worning har følgende tillidshverv: Formand for bestyrelsen for Albani Bryggerierne A/S, Bang & Olufsen A/S, KM 696 ApS og for fondsbestyrelsen for Aarhus Symfoni Orkester - næstformand for bestyrelsen for DRS Holding A/S og Bryggeriforeningen - medlem af bestyrelsen for Chr. Hansen Holding A/S, Incentive A/S, Danish Interbrew Ltd. A/S, Nuuk Imeq A/S, Faxe Kondi A/S, Aktieselskabet Cerekem International Ltd., A/S PSE Nr. 2228 og Ejendomsselskabet af 3/9 1930.

I fald den ekstraordinære generalforsamling indvælger ovennævnte kandidater i bestyrelsen, vil det blive foreslået på det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde, at adm. direktør Jørgen Worning vælges til ny formand for bestyrelsen og direktør Jens Stephensen til næstformand for bestyrelsen.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.