Djuice og Walt Disney Internet Group signerer avtale om distribusjon av mobil innhold

"Vi er glade over å inngå et partnerskap med en av verdens ledende merkevarer," sier daglig leder Jon Erik Haug i djuice. "Vi vet at underholdning og kvalitetsinnhold vil være en pådriver for massemarkedets bruk av mobilt Internett-tjenester. Erfaringer fra Norge viser at forbrukerne er villige til å betale for kvalitetsinnhold, og Disney er et godt eksempel på kvalitet. Disneys SMS, WAP og fremtidige MMS-tjenester (Multi Media Messaging Service) vil være hjørnesteiner i djuice sin tjenesteportefølje for det skandinaviske markedet. Når vi får 3G og mobiltelefoner med fargedisplay, vil Disneys mobiltjenester for alvor komme til sitt rette. Disney er verdens største innholdstilbyder av høykvalitets familieunderholdning, og vi gleder oss til å samarbeide med selskapet i Skandinavia," sier Jon Erik Haug i djuice.

"Disney-brandet har vært en suksess på mobilmarkedet i Asia, og vi ser frem til å bringe Disneys mobile innhold til det skandinaviske markedet," sier Mark Handler, Executive Vice President og Managing Director, WDIG International. "Djuice har vært både innovative og kreative i disse markedene, og vi er glade for at vi nå kan gjøre Disney-innhold tilgjengelig på djuice sin plattform," sier Handler.

I tillegg til de klassiske figurene, vil Disney også tilby innhold og figurer fra nye Disneyfilmer, videoer og DVD. Totalt vil djuice tilby mer enn 100 ringelyder basert på klassiske Disney-låter som 'It's a Small World' og 'Mickey Mouse Club March'.

Djuice-brukere vil dessuten være de første som kan oppleve Disney Pixars WAP-spill Monsters inc.

Disney Mobile inntok det asiatiske markedet sommeren 2000 med lanseringen av Disney-1 på DoCoMos platform I Japan. Nå har Disney-1 over 2,2 millioner abonnenter. Selskapet har også signert avtaler om mobile innholdstjenester i tolv internasjonale markeder.