PRS - Ny riggkontrakt offshore Australia

Prosafe Rigs Limited, et heleid datterselskap av Prosafe ASA, har mottatt en hensiktsmelding fra Phillips Petroleum (91-12) Pty Ltd. for levering av flotelltjenester på Bayu-Undan feltet i forbindelse med deres Gassgjenvinningsprosjekt. Bayu-Undan feltet er lokalisert i Timorsjøen mellom Australia og Øst Timor.

Kontrakten, som har en fast varighet på 241 dager og opsjonsperioder på totalt 6 måneder, har oppstart i midten av april 2003. Verdien av den faste delen av kontrakten, som vil bli utført av Safe Scandinavia, er ca. USD 24,1 mill. inkl. mobilisering, demobilisering og catering.

Det tradisjonelle markedet for bruk av halvt-nedsenkbare servicerigger har vært fokusert i Nordsjøen og Mexicogolfen. Prosafe har som strategi å vokse i nye geografiske områder, og denne kontraktstildelelsen er en viktig milepæl i denne forbindelse. Neste steg vil bli å videreutvikle vår tilstedeværelse i Australia og Asia.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for kr 2,4 milliarder i 2001 og sysselsetter om lag 1600 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-gulfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafecorp.com.

Tananger, 10. april 2002