SGS strengthens its leadership in Minerals Services by acquiring Lakefield Research Ltd

SGS is pleased to announce that it has concluded the acquisition of Lakefield Research Limited, based in Canada. Lakefield is the world leader in testing and research services to the minerals and metals sector, especially in metallurgical, mineralogical and environmental fields. It has facilities in Canada, South Africa, Australia, Brazil and Chile with revenues of over CA$ 40m. This acquisition, at a price of CA$ 41.8m, establishes SGS as the market leader in minerals and enables it to cover the entire chain of services to the Global metals and minerals market with emphasis on Quality and Technical Excellence producing high value to its clients.

The SGS Group is the clear global leader and innovator in verification, testing and certification services.

*********************************************************

La SGS renforce sa position de leader dans le domaine des services miniers avec l'acquisition de Lakefield Research Ltd

SGS a le plaisir d'annoncer l'acquisition de Lakefield Research Limited, société basée au Canada. Leader mondial dans son secteur d'activité, Lakefield Research offre à l'industrie minière et à la métallurgie des services d'analyses et de recherches de pointe dans les domaines des minerais, des métaux et de l'environnement. Lakefield Research, dont le chiffre d'affaires annuel est de CA$ 40 millions, est implantée au Canada, en Afrique du Sud, en Australie, au Brésil et au Chili. Cette acquisition, effectuée au prix de CA$ 41.8 millions, positionne la SGS en tant que leader mondial dans les services miniers. Son offre de services très diversifiés, qui englobe l'ensemble des marchés minier et métallurgique, est génératrice de valeur pour la clientèle grâce à l'accent porté à la fois sur des services de haute qualité et d'excellence technique.

Le Groupe SGS est le leader mondial et l'innovateur incontesté de la vérification, du testing et de la certification.