Nokia Venture Partners avaa toimiston Koreassa

Nokia Venture Partners ilmoitti tänään avanneensa toimiston Soulissa, Koreassa. Samalla rahasto ilmoitti sijoittaneensa viisi miljoonaa dollaria korealaiseen palveluntarjoajaan WiderThan.com:iin, joka kehittää sovelluksia langattomaan Internetiin. Uusi toimisto ja sijoitus kertovat Nokia Venture Partnersin uskosta Aasian ja Tyynenmeren alueen kasvaviin langattoman viestinnän markkinoihin.

Nokia Venture Partners on ollut aktiivinen Aasian ja Tyynenmeren alueella vuodesta 2001, jolloin se julkisti 500 miljoonan dollarin rahastonsa ja ilmoitti tarjoavansa portfolioyrityksilleen mahdollisuuksia kehittää liiketoimintoja Japanin, Kiinan ja Korean markkinoilla.

"Korea on lupaava markkina-alue aloitteleville langattoman teknologian yrityksille", sanoo johtaja John Malloy Nokia Venture Partnersista. "Ensimmäinen Aasian ja Tyynenmeren alueelle suuntautuva sijoituksemme WiderThan.com on hyvä esimerkki näillä markkinoilla toimivista innovatiivisista yrityksistä, jotka etsivät alkuvaiheen rahoitusta. Avaamalla toimiston Souliin Nokia Venture Partners laajentaa toiminta-aluettaan entisestään pystyäkseen tukemaan aloittelevia langattoman alan yrityksiä ympäri maailman", Malloy toteaa.

WiderThan.com perustettiin kesäkuussa 2000. Se kehittää langattoman Internetin sisältöä, palveluja ja ratkaisuja jatkuvasti kehittyviin päätelaitteisiin ja verkkoihin. WiderThan.com suunnittelee käyttävänsä pääoman ratkaisujensa kehitykseen ja markkinointiin. Yrityksen tuotteita ovat voiceXML -ratkaisut, viestisovellukset, langattomat multimediasovellukset ja langattoman kaupan sovellukset.

"Nokia Venture Partners on tutkinut WiderThan.com:ia useasta eri näkökulmasta", sanoo toimitusjohtaja Jinwoo So WiderThan.com:ista. "Ydinteknologia, kansainvälinen markkinointiosaaminen ja tähänastiset suoritukset olivat sijoituspäätöksen takana. Nokia Venture Partnersin kansainvälinen osaaminen yhdistettynä Korean edistykselliseen langattomaan markkinaan antavat rahastolle erinomaiset mahdollisuudet tuoda uusia teknologoita ja liiketoimintamalleja maailmanmarkkinoille.

Nokia Venture Partners on vuonna 1998 perustettu riskisijoitusrahasto, joka sijoittaa langattoman Internetin yrityshankkeisiin. Nokia Venture Partners hallinnoi 650 miljoonan dollarin arvoista rahastoa, joka sijoittaa alkuvaiheessa oleviin langattoman teknologian yrityksiin ympäri maailman. Rahastossa on mukana useita sijoittajia. Nokia Venture Partners -rahaston voimavarat, kokemus ja kontaktit ovat auttaneet jo usean menestyvän liiketoiminnan rakentamisessa. Nokia Venture Partnersilla on toimistoja Helsingissä, Lontoossa, Washington DC:ssä, Soulissa, Hong Kongissa ja Japanissa. Lisätietoja Internetistä: www.nokiaventures.com

Lisätietoja antaa:
Nokia Venture Partners