Telenor Avidi gjennomfører Norges største kanalvalg

Markedsundersøkelser gjort i forkant viser at valget er viktig. Fire av fem spurte har sagt at de vil avgi stemme, noe som understreker at fjernsyn er en svært vesentlig del av vår hverdag.
"Kanalvalg er den mest demokratiske måten å la kundene få bestemme over sitt eget tv-tilbud," sier Svein R. Aarvik, administrerende direktør i Telenor Avidi. – Samtidig er Avidis kanalvalg en av de største nasjonale undersøkelsene av hva det norske folk liker å se på tv.

Grunnpakken til Telenor Avidi vil fra neste år bestå av 18 kanalplasser. Seks av kanalene er ikke på valg, og vil være i grunnpakken uansett utfall av valget. Disse er NRK1, NRK2, TV2, lokal-tv, samt Telenor Avidis informasjonskanal og visningskanal. Sistnevnte er ny og er et markedsvindu hvor forskjellige kanaler som distribueres av Telenor Avidi får presentere seg. I alt 12 kanaler velges inn av kundene blant et bredt utvalg på nær 30 tv-kanaler av høy kvalitet. Og interessen for kanalvalget er allerede stor.

"Ved siste kanalvalg i 1999 forsto vi for alvor hvordan dette valget engasjerer. Før årets kanalvalg har mange tusen allerede registrert seg for å avgi stemme, og vi mottar daglig henvendelser fra kunder som ønsker seg den ene eller andre kanalen," fortsetter Svein R. Aarvik.

Kanalvalget er lokalt og landet er inndelt i hele 20 geografiske valgkretser. Hver husstand skal på et stemmeskjema avgi 12 kryss, og de kan avgi stemme per post eller via nettstedet www.kanalvalg.no.
"I år har vi lagt stor vekt på å kunne la kundene avgi stemme også via Internett. Dette fordi det åpner for muligheten til å ha en bedre relasjon og gi de som ønsker det, gunstige tilbud tilpasset deres behov. Les gjerne mer på www.kanalvalg.no," sier Svein R. Aarvik.

Telenor Avidis kunder kan avgi sin stemme i Kanalvalg 2002 i perioden 29. august til 10. oktober. Alle husstander som abonnerer hos Telenor Avidi mottar i disse dager en informasjonspakke om valget med alt en trenger for å avgi stemme. Resultatene av årets kanalvalg offentliggjøres i slutten av oktober.

Telenor Avidi AS
Telenor Avidi AS er Norges største kabel-tv-selskap med over 370 000 kunder over hele landet. Selskapet har i dag et unikt bredbåndstilbud bestående av kabel-tv, digital-tv og høyhastighets-internett via kabel. Telenor Avidi er en del av forretningsområdet Telenor Plus.

Telenor Plus
Telenor Plus er ett av fire kjerneområder i Telenor-konsernet. Telenor Plus tilbyr kommunikasjonsløsninger innen fasttelefoni, Internett og bredbånd, samt tv- og innholdstjenester rettet mot privatmarkedet. Telenor Plus har i overkant av 3200 ansatte og er delt inn i divisjonene Broadcast, Content & Interactive Services, Telefoni & Internett og Kundeservice.