Nokia 7250 antaa matkapuhelinmuodille uudet kasvot

Nokia julkisti tänään uutuuden suosittuun fashion-puhelintensa valikoimaan. Siro Nokia 7250 on ensimmäinen tähän kategoriaan kuuluva puhelin, jossa on sisäänrakennettu kamera. Hienostunut uutuuspuhelin ilmentää myös ajan henkeä vaihdettavine Xpress-on(TM) -värikuorineen, joiden valikoima vaihtuu kausittain. Puhelimessa on korkearesoluutioinen täysvärinäyttö ja multimediaviestintätoiminnot MMS-viestien lähettämistä ja vastaanottamista varten. Uutuudessa on myös kattavat audio-ominaisuudet, muun muassa FM-stereoradio, jota voi kuunnella myös lisävarusteena saatavilla Nokia Music Stand -kaiuttimilla.

Nokia 7250 on kolmitaajuuspuhelin, joka toimii maailmanlaajuisesti GSM 900/1800/1900 –verkoissa myös HSCSD (High Speed Circuit Switched Data)- ja GPRS (General Packet Radio Service) –tiedonsiirtonopeuksilla. Puhelimen toimitukset alkavat vuoden 2003 ensimmäisellä neljänneksellä. Se tulee myyntiin Euroopassa, Afrikassa, Aasian ja Tyynenmeren alueella sekä Amerikan mantereella.

"Jokainen Nokian tuotesukupolvi pyrkii ylittämään matkapuhelimen käyttömukavuudelle ja suorituskyvylle asetetut vaatimukset. Tänään esitelty Nokia 7250 -puhelin tuo langattoman viestinnän visuaalisen maailman myös muotitietoisten ja trendejä seuraavien ihmisten ulottuville. Puhelimen sisäänrakennetun kameran ja täysvärinäytön avulla käyttäjä voi välittömästi jakaa visuaaliset kokemuksensa tai tallentaa ne", sanoo johtaja Seppo Laukkanen Nokia Mobile Phonesista.

Nokia 7250 -puhelimen muotoilun edistyksellisyyttä ja omaperäisyyttä korostavat näppäimistöä reunustavat graafiset raidat. Silmänruokaa on tarjolla myös näyttävissä Xpress-on(TM)-värikuorissa. Nelisuuntaisella navigointiohjaimella ja pikavalinnoilla valikkojen selaaminen käy helposti ja nopeasti. Nokia 7250 painaa 92 grammaa, ja sen puheaika on jopa viisi ja valmiusaika 300 tuntia.

Puhelimen CIF-kamera on optimoitu pienikokoisille näytöille kuten Nokia 7250 -puhelimen 128x128 pikselin näytölle. Käyttäjät voivat luoda multimediaviestejä ja lähettää niitä toisiin MMS-puhelimiin* tai sähköpostiosoitteisiin ympäri maailman. Kuvien lisäksi multimediaviesteihin voi lisätä tekstiä ja soittoääniä. Puhelimen WAP 1.2.1 -selaimella voi ladata lisää kuvia ja ääniä sekä Java-sovelluksia ja trendikkäitä taustakuvia Club Nokiasta tai muilta palveluntarjoajilta.

WAP-selain mahdollistaa myös kätevän ja luotettavan langattoman maksamisen puhelimessa olevan wallet-sovelluksen avulla. Nokia 7250 -puhelimen SyncML-tuki puolestaan mahdollistaa PC:n ja puhelimen kalenteri-, osoitekirja- ja tehtävämerkintöjen synkronoinnin langattomasti palvelimen välityksellä, jolloin esimerkiksi yrityksen verkkoon liitetty PC voidaan pitää ajan tasalla käyttäjän ollessa matkoilla.

Nokia julkisti tänään myös Nokia Music Stand –lisälaitteen, jonka stereokaiuttimien kautta Nokia 7250 –puhelimen radiota voi kuunnella vaivattomasti suuremmallakin joukolla asettamalla puhelin tyylikkäästi muotoiltuun telineeseen.

Lisätietoja:
Nokia Mobile Phones
Viestintäosasto
Puh: 071800 8000
Sähköposti: nokia.mobile.phones@nokia.com

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 7250 -puhelimesta on saatavilla Nokian internet-sivuilla: www.nokia.com/press

*MMS-palvelut ovat riippuvaisia verkosta sekä käytettävien laitteiden yhteensopivuudesta ja näiden tukemista sisältömuodoista.