'VAN LANSCHOT BESTE ADVISEUR'

Het onderzoek van Management Team is gehouden onder klanten van adviesbedrijven. Hiervoor zijn ruim 20.000 beslissers (ondernemers en directieleden) telefonisch en /of per e-mail benaderd. Vervolgens zijn uit deze groep ongeveer 2.000 beslissers geselecteerd die aan het onderzoek deelnamen. De geënquêteerde ondernemers en directieleden is gevraagd een oordeel te geven over de adviseurs die zij gebruiken. Er zijn zes categorieën met adviseurs onderzocht: 1. Accountancy, 2. Organisatie, 3. Reclame/marketing, 4. Financieel, 5. Automatisering en 6. Human Resource.
De geënquêteerden deelden per adviseur 16 rapportcijfers uit over know how, prijs, service en resultaat. Hoe hoger de rapportcijfers, hoe hoger ook de plaats in de ranking van MT100, een speciale bijlage van Management Team die deze week is gepubliceerd.

Score Van Lanschot
Van Lanschot kwam in de sector Business Finance als beste adviseur uit de bus. De scores van de bank voor de vermogende particulier en het middelgrote (familie)bedrijf zijn:

Know how 7,55
Vakkennis 8,0
Creativiteit 7,5
Visie 7,7
Prijs 7,4
Service 7,78
Snelheid 7,5
Communicatie 7,9
Betrouwbaarheid 8,0
Houding 8,0
Resultaat 7,52
Toegevoegde waarde 7,3
Integriteit 7,7
Professionaliteit 7,5
Accuratesse 7,6

In de top 20 van beste adviseurs uit alle sectoren staat Van Lanschot op de 9de plaats. Volgens Management Team is de 'algehele trend in MT100 dat de kleine en middelgrote partijen het winnen van de grote conglomeraten'.

Campagne
Van Lanschot voert tot medio december een reclamecampagne onder de titel 'Bij Van Lanschot gaat bankieren over meer dan geld. Sinds 1737'. De campagne is te zien op RTL4 en RTL5 (RTL Z) en in diverse dag- en weekbladen. Persoonlijke aandacht voor cliënten en financieel maatwerk door het aanbieden van integrale concepten staan hierbij voorop.

F. van Lanschot Bankiers NV is de oudste onafhankelijke bank van Nederland met een geschiedenis die teruggaat tot 1737. De bank richt zich op een drietal doelgroepen: de vermogende particulier, het middelgrote (familie)bedrijf en de institutionele belegger. Van Lanschot staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening, waarin integrale advisering, persoonlijke service en maatwerk centraal staan. Van Lanschot NV is genoteerd aan de Euronext Amsterdam Stock Market.

's-Hertogenbosch, 5 november 2002