F. Van Lanschot Bankiers NV: Ducatus herwaardeert beleggingen

De intrinsieke waarde van het aandeel van beleggingsmaatschappij Ducatus NV is ultimo november 2002 uitgekomen op € 61,61.

Bij de waardering van de beleggingen in de veelal niet beursgenoteerde preferente aandelen van circa 20 Nederlandse ondernemingen heeft Ducatus rekening gehouden met de sterk gestegen risico-opslagen op de financiële markten. Dit heeft geleid tot een afwaardering van de portefeuille van 6,4%.

De omvang van de portefeuille preferente aandelen van Ducatus bedraagt nu circa € 344 miljoen.

De slotkoers van het aandeel Ducatus bedroeg op 29 november 2002 € 57,00; dit is een disagio van 7,5%. Het dividendrendement op een belegging in Ducatus bedraagt bij deze koers ongeveer 6,8%.

's-Hertogenbosch, 2 december 2002

Ducatus NV is een closed-end beleggingsmaatschappij van F. van Lanschot Bankiers NV. Ducatus belegt in (certificaten van) preferente aandelen van Nederlandse ondernemingen. Bij voorkeur wordt belegd in 5%-pakketten om van de deelnemingsvrijstelling gebruik te kunnen maken, zodat de dividendinkomsten en eventuele gerealiseerde koerswinsten belastingvrij kunnen worden genoten.

Gelieve onderstaande link te gebruiken om het persbericht in pdf-formaat te kunnen lezen:

Persbericht 02/12/02