Nokia toimittaa GSM/EDGE -verkon Cellular One of Northeast Arizonalle USA:ssa

Nokia ja amerikkalainen matkapuhelinoperaattori Cellular One of Northeast Arizona ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM/EDGE -verkon toimittamisesta USA:han. Nokia on radioverkon ja keskuslaitteiden ainoa toimittaja. GSM/EDGE -verkkopalvelut tulevat käyttöön Koillis-Arizonan ja läntisen Uuden Meksikon alueilla. Toimitukset on aloitettu ja palvelu otetaan käyttöön tässä kuussa.

Nokia toimittaa Cellular One of Northeast Arizonalle MSCi-matkapuhelinkeskuksia, tukiasemaohjaimia, Nokia NetAct(TM) -verkonhallintaratkaisun, SMSC-tekstiviestikeskuksia sekä UltraSite EDGE -valmiuksisia tukiasemia. Nokia UltraSite tukee GSM-, High Speed Data-, GPRS- ja EDGE-teknologioita. Nokia toimittaa myös projektinhallinta-, käyttöönotto- ja optimointipalvelut sekä laajat verkon ylläpitopalvelut.

Uusi GSM/EDGE-sopimus mahdollistaa edistykselliset langattomat matkapuhelinpalvelut yli 30 000 asukkaalle Arizonan ja Uuden Meksikon intiaanireservaattialueilla.

Nokia ja Cellular One of Northeast Arizona aloittivat yhteistyönsä lanseeraamalla 'Vision One by Cellular One and Nokia' -ohjelman marraskuussa 2001, jolloin intiaanireservaatin käyttöön lahjoitettiin yli 30 000 matkapuhelinta sekä myönnettiin langattomat palvelut alhaisin kustannuksin. Lahjoitus on arvoltaan 2,3 miljoonaa US dollaria ja tähän mennessä suurin matkapuhelimien lahjoitus reservaatille.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten joka-päiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto