METSO MINERALSIN TOIMITUSJOHTAJAKSI VALITTU BERTEL LANGENSKIÖLD

Metso-konsernin hallitus on nimittänyt Metson kiven- ja mineraalienkäsittelyn liiketoiminta-alueen, Metso Mineralsin, toimitusjohtajaksi ja Metson johtoryhmän jäseneksi DI Bertel Langenskiöldin (52). Hän toimii tällä hetkellä Fiskarsin toimitusjohtajana. Langenskiöld ottaa tehtävän vastaan erikseen ilmoitettavana ajankohtana.
Metso Mineralsin nykyinen toimitusjohtaja, Olli Vaartimo, siirtyy Metso-konsernin varatoimitusjohtajaksi 1.5.2003 mennessä nykyisen varatoimitusjohtaja Sakari Tammisen siirtyessä Rautaruukkiin.
Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.