Ahold-onderzoek bij Disco in Argentinië afgerond

Zaandam, 27 februari 2003 - Ahold maakte op 24 februari bekend dat de onderneming met behulp van forensische accountants bezig was met een onderzoek naar eventuele dubieuze transacties bij Ahold's Argentijnse werkmaatschappij Disco en de financiële verslaglegging daarvan. Terwijl Ahold hiervan geen materiële gevolgen verwachtte voor de gehele onderneming, kon er geen verder commentaar gegeven worden tot dit onderzoek was afgerond. Momenteel is dit werk voltooid en uit het onderzoek is gebleken dat er geen materiële gevolgen zijn voor de financiële resultaten van Ahold.

Ahold kondigt tevens aan dat de Chief Executive Officer, de Chief Financial Officer en twee andere bestuursleden zijn afgetreden. Ahold heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd bij Disco. Alfredo Garcia Pye, de huidige Country Manager van Ahold's werkmaatschappij Santa Isabel in Peru is benoemd tot Chief Executive Officer. Pieter de Nooij, momenteel lid van de Latin America Support Group van Ahold, is benoemd tot Chief Financial Officer. Beide benoemingen gelden met onmiddellijke ingang. Om verdere actieve ondersteuning te bieden aan de onderneming heeft Ahold bij Disco een Nederlands team geïnstalleerd, dat zich zal richten op controle en naleving van de ondernemingsprincipes van Ahold.

030227 n Disco Argentinie