Heymo Ingenieríalle 1,5 miljoonan euron suunnittelusopimus Espanjassa

Heymo Ingeniería, S.A., joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut suunnittelusopimuksen Repsol Química S.A.:n kanssa. Sopimus käsittää Repsolin Puertollanossa, Espanjassa sijaitsevan styreenimonomeri- ja propyleenioksidijätteiden polttolaitoksen uudistamisen. Heymon tehtäviin kuuluvat esi- ja perussuunnittelu, detaljisuunnittelu, hankintapalvelut ja rakennusvalvonta. Sopimuksen arvo on 1,5 miljoonaa euroa.

Repsol Química S.A.:n omistaa espanjalainen Repsol YPF, joka on maailman kymmenenneksi suurin öljy-yhtiö. Yhtiöllä on Puertollanossa petrokemiallinen tehdaskompleksi. Jätteidenkäsittelylaitoksen modernisoinnissa tullaan käyttämään alan viimeisintä tekniikkaa ja hanke suunnitellaan siten, että se täyttää EU:n uudet jätteiden käsittelyä koskevat säännökset. Modernisointi alentaa myös laitoksen käyttökustannuksia.

Heymo Ingeniería, S.A.:lla on pitkä kokemus teollisuuslaitosten perussuunnittelusta, detaljisuunnittelusta ja projektinjohdosta samoin kuin kokonaistoimituksista kotimaassa ja ulkomailla. Nyt allekirjoitettu sopimus laajentaa edelleen merkittävästi Heymo Ingenierían palveluvalikoimaa öljy- ja kaasusektorilla Espanjassa.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2002 oli 112 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 20 maassa ja se työllistää 1100 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi