Jaakko Pöyry Infra vahvistaa maa- ja kallioperätutkimusosaamistaan

Jaakko Pöyry Group Oyj on ostanut maa-, kallioperä- ja pohjavesitutkimuksiin erikoistuneen Fintact Oy:n. Ostettu yritys tullaan liittämään Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään. Fintact Oy:n liikevaihto oli v. 2002 noin 850 000 euroa ja sen palveluksessa on pääkaupunkiseudulla 11 asiantuntijaa.

Fintact Oy on Pohjoismaiden johtavia projektinhallinta- ja asiantuntijapalveluja tarjoavia yrityksiä geologian, geohydrologian, geofysiikan ja mallintamisen aloilla. Yhtiö tarjoaa korkealuokkaista erityisosaamista vaativiin geotieteellisiin ja ympäristöteknisiin hankkeisiin. Täyden palvelun toiminta-ajatus ulottuu projekti-ideoinnista ja hankesuunnittelusta geovisualisointeineen aina seurantatutkimuksiin ja tietokantojen ylläpitoon saakka.

Merkittäviä Fintactin asiakkaita ovat Posiva Oy ja ulkomaiset ydinjäteorganisaatiot sekä voimayhtiöt, suunnittelutoimistot, kaivosyhtiöt ja rakennuskiviteollisuus. Yhtiö on mm. osallistunut Eurajoen Olkiluodon kallioperätutkimuksiin käytetyn ydinpolttoaineen loppusijoitusta suunniteltaessa.

Yritysosto laajentaa Jaakko Pöyry Infran osaamista kallioperän tutkimusmenetelmien, pohjavesitutkimusten ja mallintamisen aloilla.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2002 oli 123 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja se työllistää 1350 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi