Jaakko Pöyry Group Oyj uudistaa organisaatiorakennettaan

Jaakko Pöyry Group Oyj:n organisaatiorakennetta selkeytetään 1.5.2003 alkaen yhdistämällä metsäteollisuuden konsultointi- ja suunnitteluliiketoiminnat yhdeksi metsäteollisuusliiketoimintaryhmäksi. Uudistuksen jälkeen konsernissa on kolme liiketoimintaryhmää, Metsäteollisuus, Energia sekä Ympäristö & infrastruktuuri. Kukin liiketoimintaryhmä tarjoaa palveluja asiakkaiden liiketoiminnan kaikkiin elinkaaren vaiheisiin konsultoinnissa, investointien suunnittelussa ja toteutuksessa sekä kunnossapidon suunnittelussa ja tuotannon tehostamisessa. Organisaatiouudistuksen tavoitteena on myös poistaa päällekkäisiä toimintoja ja parantaa toiminnan tehokkuutta.

Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmän johtajaksi on 1.5.2003 alkaen nimitetty konsernin varatoimitusjohtaja Jukka Nyrölä. Jaakko Pöyry Consulting Oy:n hallituksen puheenjohtajana jatkaa Rainer Häggblom ja toimitusjohtajana David Walker. Metsäteollisuuden investointiprojekteista vastaavan Jaakko Pöyry Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.5.2003 alkaen DI John Lindahl. Jaakko Pöyry Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Kari Kalliala on ilmoittanut eroavansa yhtiön palveluksesta 1.7.2003.

Jaakko Pöyry Group Oyj:n johtoryhmän muodostavat 1.5.2003 alkaen toimitusjohtaja Erkki Pehu-Lehtonen, toimitusjohtajan sijainen Teuvo Salminen, varatoimitusjohtaja ja Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmän johtaja Jukka Nyrölä, Energia-liiketoimintaryhmän johtaja Richard Pinnock, Ympäristö & infrastruktuuri -liiketoimintaryhmän johtaja Risto Laukkanen, talousjohtaja Lars Rautamo sekä lakiasiainjohtaja Anne Viitala.

Jaakko Pöyry Group on asiakas- ja teknologiaorientoitunut, maailmanlaajuisesti toimiva konsultointi- ja suunnittelualan palveluyritys. Toiminta keskittyy kolmeen ydinalueeseen: metsäteollisuus, energia sekä infrastruktuuri & ympäristö. Konsernin liikevaihto v. 2002 oli 407 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 4650 asiantuntijaa 35 maassa. Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmä on maailman johtava metsäteollisuuden konsultointi- ja suunnittelutoimisto. Sen liikevaihto v. 2002 oli 175 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 2150 asiantuntijaa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen