AND rondt transformatie onderneming af met verlies over 2002

In de gepresenteerde cijfers 2002 zijn enkele bijzondere posten opgenomen die het resultaat eenmalig hebben beïnvloed. Naast de kosten ad € 0.5 miljoen die betrekking hadden op de - inmiddels beëindigde - procedure bij de Ondernemingskamer gaat het daarbij ook om de herstructureringskosten ad € 0.2 miljoen, die verband houden met de sluiting van de Ierse vestiging.

Deze laatstgenoemde herstructurering waarbij de productiefaciliteit is verplaatst van Ierland naar India zorgt voor een structurele kostenbesparing in operationele kosten van € 2 miljoen op jaarbasis, primair vanwege het positieve effect van lagere salarissen in India.

De Directie spreekt de verwachting uit dat in 2003 bij een omzet van € 6.7 miljoen een operationele winst van circa € 1.0 miljoen zal worden behaald. Hierbij is geen rekening gehouden met emissiekosten en met de eventuele omzet van de nieuwe diensten GeoAccess en GeoSource.

In het kader van de gemaakte afspraken tussen Roosland en een groep aandeelhouders moet AND voor 30 juni a.s. door middel van een emissie de schulden aan Roosland afbetalen. AND legt op dit moment de laatste hand aan de voorbereiding van deze emissie. Zodra de details van de emissie bekend zijn, zullen nadere mededelingen volgen.

Het jaarrapport over 2002 is op te vragen bij de vennootschap. De AvA staat gepland voor 16 juni aanstaande te Rotterdam (aanvang 13.30 uur).