Nokialta SSL-salausta käyttävä etäratkaisu yrityksille

Nokia on tänään julkistanut Secure Socket Layer (SSL) -salausta Nokian IP-tietoturva-alustalla käyttävän Nokia Secure Access System -ratkaisun. Ratkaisussa yhdistyvät Nokian ohjelmisto, laitteet, IPSO-tietoturvakäyttöjärjestelmä sekä hallintaratkaisu.

"Tarjoamalla yhteensopivia, joustavia ja laiteriippumattomia etäyhteysratkaisuja yrityssovelluksiin, Nokia vakauttaa asemaansa turvattujen yhteyksien toimittajana",  sanoo tutkimusjohtaja Charles Kolodgy IDC:stä. "Nokia Secure Access System laajentaa yritysten valintamahdollisuuksia etäratkaisuja harkittaessa. Nokian ratkaisun etäkäyttöominaisuudet asettavat sen eri asemaan kuin muut markkinoilla olevat SSL VPN -ratkaisut."

Nokia Secure Access System -ratkaisu antaa yrityksille mahdollisuuden hyödyntää yleisiä SSL-selaimia säilyttäen verkon koskemattomuuden. Näitä ominaisuuksia ovat:

- Asiakaskoneen eheyden tarkistus (Client Integrity Scan), joka automaattisesti tarkistaa laitteen ja määrittelee sille luotettavuustason sekä mukauttaa käyttäjän käyttöoikeudet

- Edistynyt pääsynvalvonta (Advanced Access Control), joka mahdollistaa edulliset SSL-salaukseen pohjautuvat etäpalvelut yrityksen tietoturvapolitiikkaa noudattaen. Tämä ominaisuus automaattisesti mukauttaa käyttäjän pääsyoikeudet käyttäjän identiteetin, laitteen ja laitteen tietoturvan perusteella yhteydenottohetkellä

- Istunnon jatkuvuus (Session Persistence), joka mahdollistaa työn jatkamisen tietoja menettämättä SSL-istunnon keskeytyessä.

Yrityksen työntekijät, partnerit ja alihankkijat voivat turvallisesti hyödyntää yritysverkkoa tarpeidensa mukaan kotoa, hotelleista,  WLAN-palveluntarjoajalta tai julkisilta Internet-laitteilta. Ratkaisu on käytössä selainpohjaisissa intra- ja ekstraneteissä sekä asiakasohjelmistosovelluksissa. Lisäksi sitä käyttäen on mahdollista ladata ja siirtää erimuotoisia tiedostoja. Ratkaisu tukee yleisimpiä käyttäjäntunnistuksia.

Nokia Secure Access Systems turvaa yrityksien liiketoimintojen jatkumisen myös ennalta arvaattomissa oloissa, kuten huonon sään tai hätätilan aikana. Hallinnointi tapahtuu keskitetysti palvelimelta eikä laitekohtaisia asiakasohjelmistoja tarvita.

Nokialla on kattava tuotevalikoima etäyhteysratkaisuja. Nokia Secure Access System -ratkaisun lisäksi tuotevalikoima sisältää IPSec VPN -asiakasohjelmistot sekä tietokoneille että langattomille laitteille (esim. Series 60 -ohjelmistoalustan puhelimet).  Nokian etäyhteysvalikoima täydentyy kolmannella vuosineljänneksellä PDA-laitteille, matkapuhelimille ja muille pieninäyttöisille laitteille tarkoitelulla selainpohjaisella ja reaaliaikaisella sisällön optimointiohjelmalla.

"Emme usko, että yksi etäyhteysratkaisu sopii kaikille. ", sanoo tuotehallinnasta ja markkinoinnista vastaava johtaja Dan MacDonald Nokia Internet Communicationsista. "IP Sec VPN -ratkaisut sopivat tiettyihin käyttötarkoituksiin, joskus taas SSL-pohjaiset yhteysratkaisut ovat parempia. Nokian käytännöllinen ja kattava lähestymistapa etäyhteyksiin tarjoaa yrityksille oikeat työkalut kaikkiin sovelluksiin. "

Nokia Secure Remonte Access System on saatavilla Nokian jälleenmyyjien kautta vuoden 2003 kolmannen vuosineljänneksen aikana. Tuote kuuluu myös Nokian globaalin Ensisoitolla ratkaisuun -asiakastuen piiriin.

Nokia Internet Communications
Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa IP-verkkoturvaratkaisut, virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN), sekä Internet-liikenteen hallintaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions

Lisätietoja antaa:

Nokia Internet Communications