Electrowatt-Ekonolle 1,8 miljoonan euron konsultointipalvelusopimukset Intiassa

Electrowatt-Ekono AG, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut kaksi konsultointipalvelusopimusta Intiassa. Sopimusten arvo on yhteensä 1,8 miljoonaa euroa.

Electrowatt-Ekono on solminut konsultointipalvelusopimuksen intialaisen National Hydroelectric Power Corporation Ltd.:n kanssa Parbatin vesivoimalan II vaiheesta. Voimala sijaitsee Himachal Pradesh -provinssissa ja sen asennettu teho tulee olemaan 4 x 200 MW. Sopimus käsittää myös projektiin liittyvien tunnelitöiden asiantuntijapalveluja, jotka toimittaa Electrowatt Infra AG.

Lisäksi Electrowatt-Ekono on solminut jatkosopimuksen Nathpa Jhakrin vesivoimaprojektista. Satluj Power Development Corporation toteuttaa vesivoimahankkeen, jonka asennettu teho tulee olemaan 1500 MW. Electrowatt-Ekono on toimittanut konsultointipalveluja kyseisen jokivoimalaitoksen suunnittelu- ja rakennusvaiheissa vuodesta 1990 alkaen.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2002 oli 112 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 20 maassa ja se työllistää 1100 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi