Nokia ja TeliaSonera laajentavat sopimustaan Pohjoismaiden laajuisista GSM-verkoista

Nokia ja TeliaSonera ovat allekirjoittaneet runkosopimukseensa lisäyksen, joka koskee Nokian GSM-verkkolaitteistojen toimituksia TeliaSoneran verkkoihin Tanskassa, Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa. Yhtiöt yhtenäistävät logistiikkaprosesseja ja sopimusehtoja kaikissa TeliaSoneran pohjoismaisissa tytäryhtiöissä, mikä tuo kustannussäästöjä ja synergiaetuja.

Lisäksi yhtiöt ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen, jolla nykyistä runkosopimusta laajennetaan vuoden 2005 loppuun saakka.

Sopimuksen myötä TeliaSonera pystyy yhtenäistämään toimintojaan kaikissa Pohjoismaissa. Nokia puolestaan saa kustannussäästöjä seuraavien kahden vuoden aikana, kun yhtiö yhdenmukaistaa hankintasopimukset TeliaSoneran tytäryhtiöiden kanssa.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja:

Nokia Networks