Test - HTML mail Telenor

Det russiske telekommunikasjonsmarkedet er i raskt vekst, og dette er forventet å fortsette i overskuelig framtid. Comincom-Combellga tilbyr tale- og bredbåndstjenester til bedriftsmarkedet, og er i dag den tredje største aktøren i Moskva. Selskapet oppnådde en vekst på 32 prosent i 2002 og en omsetning på US$ 85 millioner. EBITDA-marginen var 34 prosent og resultatmarginen 15 prosent. Trenden er meget positiv, med en forventet omsetning på US$100 millioner og en EBITDA margin på omtrent 35 prosent for 2003.

Telenors ytterligere investeringer er basert på Telenors positive erfaringer i det russiske markedet, og ikke minst det potensialet som ligger i å bygge videre på Telenors eksisterende kjernekompetanse i kommunikasjonsløsninger for bedriftsmarkedet. Telenor har valgt å ta full kontroll med Comincom-Combellga for å sikre fleksibilitet i arbeidet med å maksimere verdien av selskapets investeringer.