AND International Publishers versterkt eigen vermogen via emissie

" Indien wij volledig tegemoet waren gekomen aan de vraag uit de markt dan had de omvang van de emissie nog groter kunnen zijn", stelt CFO Viktor Mirovic. " Aangezien de huidige beurskoers het economisch potentieel van vennootschap nog onvoldoende weerspiegelt, hebben we getracht de verwatering voor bestaande aandeelhouders niet onnodig te vergroten."

De bruto opbrengst van ongeveer EURO 6 miljoen wordt gebruikt om de rentedragende schulden die voortvloeiden uit het herfinancieringsplan van Roosland N.V. volledig af te lossen. De werkkapitaal financiering die Roosland sinds oktober 2002 ter beschikking stelde is inmiddels ook vervangen door een regulier bancair krediet.

" Een solvabiliteit van ruim 60% en een structurele winstgevendheid gevoed door lange termijncontracten, stelt ons in staat de organisatie nu op een  beheerste manier te gaan uitbouwen" , aldus een enthousiaste CEO Maarten Oldenhof. " Met het slagen van de emissie sluiten we een roerige periode af. We kunnen ons nu weer concentreren op de eigenlijke business."

Centraal in de aangescherpte strategie van AND staan de twee nieuwe diensten Geo Source en Geo Access. Beide producten leveren klanten aanmerkelijke besparingen op hetgeen naadloos past bij het streven van ondernemingen naar te behalen kostenvoordelen. Momenteel zijn succesvolle pilots (proefprojecten) aan de gang bij toonaangevende spelers als Hewlett Packard, Vodafone en PTV. Die moeten een basis leggen voor een snelle groei van omzet en winst. Hopelijk worden nog dit jaar de eerste concrete resultaten daarvan zichtbaar.

Het bedrijf, dat dit jaar voor het eerst weer zwarte cijfers denkt te gaan schrijven, maakte eerder bekend over 2003 een omzet van EURO 6,7 miljoen te gaan behalen. De winst uit gewone bedrijfsuitoefening (voor emissiekosten) zal dan uitkomen rond de EURO 1 miljoen.

Medio augustus zal AND haar halfjaarcijfers publiceren. Daarbij zal ook aandacht worden besteed aan de uitwerking van de lange termijnstrategie op de toekomstige omzet en winstgevendheid.