Vulcan-kauppa vahvistui: KEMIRA PAPERIKEMIKAALIEN YKKÖSKETJUUN POHJOIS-AMERIKASSA

Kauppaan kuuluvilla tehtailla valmistetaan emulsiopolymeereja, vaahdonestoaineita, märkä- ja kuivaluja-aineita sekä rahtivalmistustuotteita.

Kauppa vahvistaa merkittävästi Kemiran voimavaroja Pohjois-Amerikan markkinoilla ja antaa mahdollisuudet tarjota asiakkaille uutta teknologiaa eri puolilla maailmaa. Kemiran asema yhtenä maailman johtavista sellu- ja paperiteollisuuden toimittajista on nyt entistä vahvempi.
Kemiran palvelukseen siirtyy noin 150 henkeä.

Kemiran Pulp & Paper Chemicalsin kokonaisratkaisut auttavat asiakkaita tehostamaan tuotantoaan ja parantamaan tuotteidensa laatua ympäristöä vaalien. Retentio, liimaus ja saostumanesto sekä vesienkäsittely ja valkaisusovellukset ovat Kemiran erityisvahvuuksia.

Sellu- ja paperikemikaalit, vedenpuhdistuskemikaait sekä maalit ovat Kemira-konsernin liiketoiminnan kasvualoja. Yhtiöllä on tuotantoa yli 30 maassa. Orgaanisen kasvun lisäksi yritysostot kuuluvat olennaisesti strategiaan. Teollisuuskemikaalit ja kasvinravinteet ovat niin ikään painopistealueita. Kemiran liikevaihto on noin 2,6 miljardia euroa ja sen palveluksessa on 10 300 henkeä.

Lisätietoja:

Johtaja Juhani Lindholm, Kemira Pulp & Paper Chemicals,