Nokia perustaa uuden toimipisteen New Yorkin alueelle

Nokia perustaa uuden toimipisteen New Yorkin alueelle. Toimipisteeseen sijoittuu äskettäin perustetun Enterprise Solutions -toimialaryhmän johto, yhtymän talous- ja rahoitusjohtajan (CFO) toimisto, sekä osia eräistä muista toiminnoista.

"Yhdysvallat on Enterprise Solutionsin johtava markkina, ja meille on keskeistä olla lähellä tämän liiketoiminnan tärkeimpiä asiakkaita. New York on sekä rahoitusmarkkinoiden että yritystoiminnan keskus ja siksi myös erinomainen paikka talous- ja rahoitusjohtajan toimistolle. Näin voimme olla entistäkin lähempänä sijoittajia ja rahoitusmarkkinoita," toteaa Nokian pääjohtaja Jorma Ollila.

Enterprise Solutionsin johtajaksi nimitetty Mary T. McDowell johtaa maailmanlaajuista toimialaryhmää New Yorkin toimistosta käsin. Myös suurin osa Multimedia-toimialaryhmän Pohjois-Amerikan myynti- ja markkinointitoiminnoista sijoitetaan New Yorkin toimipisteeseen.

Yhtiö arvioi parhaillaan mahdollisia toimitiloja New Yorkin alueella ja päätös toimiston sijainnista tehdään lähiaikoina. Uusi toimipiste otetaan käyttöön vuoden 2004 kesällä ja kahden vuoden kuluessa toimipisteessä työskentelee arviolta 100 -150 henkilöä.

Nokialla on Yhdysvalloissa noin 6 600 työntekijää ja heistä suurin osa työskentelee Teksasin Irvingissa ja Fort Worthissä sekä Kalifornian Mountain View'ssä. Nokian Yhdysvaltain johto työskentelee jatkossakin Irvingissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia