Nokian ConnectSite-ratkaisulla vahva kehitys Kiinassa

Uusille kasvaville markkinoille suunnattu Nokia ConnectSite-tukiasemaratkaisu on menestynyt merkittävästi Kiinassa viime kuukausina. Kaksitoista kiinalaista matkapuhelinoperaattoria ovat jo tilanneet Nokia ConnectSite-ratkaisun osaksi niiden verkon laajennustoimintaa tai kokonaan uusiin sopimuksiin.

Globaalin matkapuhelintilaajakannan on arvioitu nousevan kahteen miljardiin vuonna 2008. Kiinalla, joka on suurin GSM-markkina-alue maailmassa, on huomattava vaikutus tähän kasvuun. Kiinassa oli vuoden 2003 lopussa 265 miljoonaa GSM-asiakasta.

Viimeaikaiset toimitukset Kiinaan kertovat Nokia ConnectSiten kysynnän laajuudesta. Nokian ConnectSite -ratkaisu tuo tuntuvia kilpailuetuisuuksia ja kustannussäästöjä GSM-operaattoreille, jotka toimivat uusilla kasvavilla markkinoilla. Yhdessä optimointipalvelujen kanssa se mahdollistaa tuottavat ja tehokkaat matkapuhelinpalvelut maaseudulla sekä niillä alueilla, joissa keskimääräinen tilaajalaskutus on alhainen.

Kiinassa matkapuhelinpalvelujen käyttö on jo ohittanut kiinteiden linjojen käytön. Monet alueet haluavat ottaa käyttöön perusmatkapuhelinpalvelut, jotka Nokia ConnectSiten avulla on helppo toteuttaa kustannustehokkaasti kaikissa verkon käyttöönottovaiheissa.

Nokia on toimittanut Nokia ConnectSite-tukiasemaratkaisuaan myös Filippiineille, Brasiliaan, Afrikkaan sekä Irakiin.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia