JORMA ELORANTA ALOITTAA METSON TOIMITUSJOHTAJANA 1.3.2004

Marraskuussa 2003 Metso Oyj:n toimitusjohtajaksi valittu diplomi-insinööri Jorma Eloranta otti vastaan Metson toimitusjohtajan ja konsernijohtajan tehtävät 1.3.2004. Metso Oyj:n toimitusjohtajan tehtäviä toistaiseksi hoitanut Olli Vaartimo jatkaa Metson varatoimitusjohtajana ja toimitusjohtajan sijaisena.

Jorma Eloranta (s. 1951) siirtyy Metsoon Kvaerner Masa-Yards Oy:n toimitusjohtajan tehtävistä. Jorma Eloranta toimi Patria Industries Oyj:n toimitusjohtajana vuosina 1997-2001, Finvest Oyj:n ja Jaakko Pöyry -konsernin varatoimitusjohtajana 1996-1997 sekä Finvest Oy:n toimitusjohtajana vuosina 1985-1995.

Metson toimitusjohtajuuden ohella Jorma Eloranta toimii Aspocomp Group Oyj:n hallituksen varapuheenjohtajana, Kvaerner Masa-Yards Oy:n hallituksen jäsenenä sekä Vakuutusosakeyhtiö Henki-Sammon hallintoneuvoston varapuheenjohtajana. Jorma Eloranta on ilmoittanut Aspocomp Group Oyj:n hallitukselle, ettei ole käytettävissä uudelleenvalintaa varten Aspocompin yhtiökokouksessa 2004.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2003 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 27 400. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.