Forstanderskapsmøter avholdt i SpareBank 1 Midt-Norge 17.mars 2004

EKS. UTBYTTE IDAG

Grunnfondsbevisene i SpareBank 1 Midt-Norge noteres eks. utbytte idag, 18.03.2004. Utbytte utgjør kr 18,- pr. grunnfondsbevis

VALG FORSTANDERSKAP OG STYRE

I forbindelse med at Forstanderskapet i SpareBank 1 Midt-Norge 17. mars 2004 avholdt valgmøte ble følgende personer valgt eller gjenvalgt til bankens forstanderskap, styre, kontroll- og valgkomitè, se vedlegg på www.ose.no

FONDSEMISJON I SPAREBANKEN MIDT-NORGE

Det ble avholdt møte i SpareBank 1 Midt-Norges Forstanderskap 17. mars 2004. Sak til vedtak: Fondsemisjon.

1. Forhøyelse av bankens grunnfondsbeviskapital ved fondsemisjon

Grunnfondsbeviskapitalen forhøyes med NOK 153.701.500 fra NOK 614.806.000 til NOK 768.507.500 ved utstedelse av 1.537.015 nye grunnfondsbevis (fribevis).

Fondsemisjonen gjennomføres ved overføring av NOK 153.701.500 fra utjevningsfondet.

De nye grunnfondsbevisenes pålydende skal være kr 100,- og emisjonskursen skal være kr 100,-.

Det utstedes totalt 1.537.015 nye grunnfondsbevis à kr 100,-, ved at 4 gamle grunnfondsbevis gir rett til 1 (ett) nytt grunnfondsbevis. Ved tildeling legges til grunn det antall grunnfondsbevis den enkelte grunnfondsbeviseier har den pr. 17. mars 2004.

Grunnfondsbeviseiere som på bakgrunn av nevnte forholdstall har grunnfondsbevis som det ikke vil bli utstedt nye grunnfondsbevis for, vil få utbetalt et kontantbeløp for rettighetene knyttet til sine overskytende grunnfondsbevis. Dette vil skje på den måten at banken på vegne av grunnfondsbeviseierne vil selge ikke tildelte grunnfondsbevis i markedet første børsdag etter at fondsemisjonen er registrert i VPS.  Den forholdsmessige del den enkelte grunnfondsbeviseier da har krav på av salgsbeløpet vil bli godskrevet vedkommendes utbyttekonto i VPS så raskt dette praktisk lar seg gjøre.

De nye grunnfondsbevisene skal ha samme prioritet som de eksisterende grunnfondsbevisene.

De nye grunnfondsbevisene gir rett til utbytte fra og med regnskapsåret 2004, og øvrige rettigheter fra og med tidspunkt for registrering av kapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret.

2.  Endring av vedtektenes kapittel 2, paragraf  2-1, tredje avsnitt

På bakgrunn av ovenstående vedtas at bankens vedtekter kap. 2, § 2-1, tredje avsnitt endres fra

"Sparebankens grunnfondsbeviskapital iht. foranstående ledd utgjør 614 806 000 fordelt på 6 148 060 grunnfondsbevis à kr 100,- full innbetalt."

til

"Sparebankens grunnfondsbeviskapital iht. foranstående ledd utgjør 768 507 500 fordelt på 7 685 075 grunnfondsbevis à kr 100,- fullt innbetalt."

ANSATTES EIERSKAP I EGEN BANK -  FULLMAKT TIL EMISJON AV GRUNNFONDSBEVIS

Det ble avholdt møte i SpareBank 1 Midt-Norges Forstanderskap 17. mars 2004. Sak til vedtak: Ansattes eierskap i egen bank -  fullmakt til emisjon av grunnfondsbevis.

Følgende vedtak ble fattet:

Forstanderskapet gir styret fullmakt til å gjennomføre en rettet emisjon mot bankens ansatte på følgende vilkår:

• grunnfondsbeviskapitalen forhøyes med inntil NOK 15 mill.
  • fullmakten gjelder i 2 år
  • grunnfondsbevisenes pålydende skal være kr 100,-
  • grunnfondsbeviseiernes fortrinnsrett ved kapitalforhøyelsen fravikes
  • tegning ved emisjonen skjer til 80 % av markedskurs

Hovedstyret gis fullmakt til å foreta endring av vedtektenes § 2-1, 3. ledd overensstemmende med den gjennomførte emisjon.

VEDTEKTSENDRINGER - SAMMENSETTING AV KONTROLLKOMITEEN

Vedtektsendring - Sammensetting av kontrollkomiteen

Følgende vedtak ble fattet:
Forstanderskapet vedtar at vedtektenes §4-1 1.ledd endres til:
Forstanderskapet velger en kontrollkomité med 4 medlemmer og 2 varamedlemmer. Funksjonstiden er 2 år. Av de 4 medlemmer og 2 varamedlemmer uttrer 2 medlemmer og 1 varamedlem hvert år, første gang etter loddtrekning. Loddtrekning foretas av valgkomitéen for forstanderskapet

ÅRSREGNSKAP 2003 GODKJENT

Forstanderskapet i SpareBank 1 Midt-Norge behandlet i sitt møte 17. mars 2004 årsregnskapet for 2003 samt styrets forslag til disponering av overskudd.

Forstanderskapet godkjente det fremlagte årsregnskapet med noteopplysninger og beretning som bankens regnskap for 2003. Foreslått kontantutbytte på NOK 18,00 per grunnfondsbevis ble også vedtatt. Styret gies fullmakt til å disponere avsetningen til allmennyttige formål.

Eventuelle spørsmål kan rettes til konserndirektør Kjell Fordal på tlf. 905 41 672

Resultat av valg