Jørgen Lindegaard takker av som styreleder i SONOFON

- Jørgen Lindegaard har gjort en fantastisk innsats for SONOFON, og Telenor er takknemlige for den betydelige innsats, kraft og tid han har lagt ned i SONOFON. Han har som styreformann satt sitt klare preg på SONOFONs suksess, sier administrerende direktør i Telenor Nordic Mobile, Jan Edvard Thygesen, som nå tar over formannskapet.

Som et heleid Telenor-selskap ble SONOFON fra 12. februar 2004 konsolidert i Telenors regnskaper. Nå inngår SONOFON i Telenor Nordic Mobile, og det fremtidige styret i SONOFON  vil som en konsekvens bli sammensatt av sentrale personer fra Telenors administrasjon.

Lindegaard, som er konsernsjef i SAS, har siden 01.10.2001 vært medlem av styret i Telenor ASA. Han har bakgrunn fra telekommunikasjon, siden 1975 med ledende stillinger i Fyns Telefon A/S, København Telefon A/S og TeleDanmark A/S. Lindegaard er utdannet sivilingeniør med telekommunikasjon som spesialområde.

Den nye styret i SONOFON Holding A/S består av styreleder Jan Edvard Thygesen, og styremedlemmene Arve Johansen, Morten Karlsen Sørby og Per Simonsen.

Kontaktperson:
Pressetalsmann Dag Melgaard, tlf.: 901 92 000