OSAKEPOHJAINEN KANNUSTINJÄRJESTELMÄ KEMIRAN AVAINHENKILÖILLE

Kannustinjärjestelmä jakautuu kolmeen vuoden mittaiseen ansaintajaksoon, joita ovat 2004, 2005 ja 2006. Mahdolliset palkkiot maksetaan ansaintajaksoa seuraavan vuoden aikana. Palkkion maksaminen perustuu asetettujen taloudellisten tavoitteiden saavuttamiseen, joita mitataan osakekohtaisella tuloksella (EPS) ja sijoitetun pääoman tuotolla (ROCE). Mahdolliset palkkiot maksetaan Kemiran osakkeiden ja rahasuorituksen yhdistelmänä.

Osakepalkkiojärjestelmän perusteella ansaitut osakkeet on omistettava vähintään kaksi vuotta kunkin palkkiosuorituksen jälkeen. Pääjohtajan ja johtoryhmän jäsenten on kuitenkin pidettävä osakepalkkiojärjestelmän kautta saamiaan Kemira Oyj:n osakkeita vähintään vuotuisen kiinteän rahapalkkansa verran niin kauan kuin heidän työsuhteensa yhtiöön jatkuu. Uuden osakepohjaisen järjestelmän kohderyhmä on suppeampi kuin aikaisemmin käytössä ollut avainhenkilöiden kannustinjärjestelmä.

Kannustinjärjestelmän perusteella luovutettavien Kemira Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on yhteensä noin 500.000. Järjestelmässä mahdollisesti luovutettavina osakkeina käytetään yhtiön omistuksessa olevia tai osakemarkkinoilta hankittavia Kemira Oyj:n osakkeita, joten kannustinjärjestelmällä ei ole osakkeen arvoa laimentavaa vaikutusta.

Lisätietoja:

Anssi Soila