Jaakko Pöyry Group Oyj:n osakkeiden merkintä optiotodistuksilla

Jaakko Pöyry Group Oyj:n vuoden 1998 optiolainaan liittyvillä optiotodistuksilla on merkitty 50 700 uutta osaketta. Näiden merkintöjen seurauksena yhtiön rekisteröity osakepääoma nousee 50 700 eurolla 13 807 901 eurosta 13 858 601 euroon ja yhtiön osakkeiden kokonaismäärä nousee 13 858 601 kappaleeseen. Osakepääoman korotus pyritään saamaan kaupparekisteriin 7.5.2004. Merkityillä uusilla osakkeilla on optiolainaehtojen mukaan oikeus osinkoon ensimmäisen kerran tilikaudelta 2004. Muut osakasoikeudet alkavat rekisteröintipäivästä kaupparekisteriin.

Jaakko Pöyry Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous päätti 3.3.2004, että tilikaudelta 2003 jaetaan lisäosinkoa 0,50 euroa osakkeelta. Lisäosingon täsmäytyspäivä on 23.11.2004. Optiotodistuksilla vuonna 2004 merkityt uudet osakkeet eivät oikeuta tilikauden 2003 lisäosinkoon. Siten niitä ei voida yhdistää yhtiön osakkeeseen JPG1V ennen kuin sanotun lisäosingon täsmäytyspäivän jälkeen. Optiotodistuksilla merkityt uudet osakkeet rekisteröidään Suomen Arvopaperikeskuksessa erilliseksi arvo-osuuslajiksi.

Yhtiö pyrkii hakemaan uudet osakkeet kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle omalla kaupankäyntitunnuksella. Asiasta tiedotetaan erikseen. Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi yhdessä vanhojen osakkeiden JPG1V kanssa lisäosingon täsmäytyspäivän jälkeen arviolta 24.11.2004.

Osakkeiden merkintäaika päättyy kaikilla optiotodistuksilla 30.4.2005. Optiotodistuksilla on 28.4.2004 mennessä merkitty yhteensä 660 315 osaketta.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen