Kesko Oyj:n B-sarjan osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla ja listalle hakeminen uusina B-osakkeina

Kesko Oyj:n vuoden 2000 optio-ohjelman B- ja C-optio-oikeuksilla on 1.4.-20.4.2004 merkitty 536 190 kappaletta Kesko Oyj:n B-sarjan osakkeita. Optio-ohjelman ehtojen mukaisesti merkintähinta B-optioilla on 9,87 euroa ja C-optioilla 8,11 euroa osakkeelta. Uudet merkityt B-osakkeet haetaan Helsingin Pörssin päälistalle uusina B-osakkeina.

Hakemalla uudet B-osakkeet pörssilistalle uusina osakkeina yhtiö toteuttaa vuoden 2000 optioehtojen kohdan 3.5. määräyksen, jonka mukaan vuoden 2004 aikana B- ja C-optioilla merkityt B-osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty ja maksettu. Osakemerkinnöistä johtuva osakepääoman korotus on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 4.5.2004. Suunnitelman mukaan uudet B-osakkeet haetaan otettavaksi pörssilistalle 5.5.2004 alkaen.

Ajanjaksolla 1.1.-31.3.2004 optio-oikeuksilla ei ole merkitty osakkeita. Edellisen kerran Kesko Oyj:n osakepääomaa korotettiin helmikuussa ajanjaksolla 11.12.-31.12.2003 optio-oikeuksilla tehtyjä osakemerkintöjä vastaavasti (pörssi-ilmoitus 6.2.2004).

Vuoden 2000 optio-ohjelman ehdot on julkaistu pörssitiedotteena 10.4.2000.

Lisätietoja:
yhtiölakimies Kyösti Parttimaa, puhelin 01053 22602