Nokia toteuttaa Brasilian ensimmäisen TETRA-ratkaisun

Brasilialainen operaattori Telcom Telecomunicações do Brasil Ltda (Telcom) on valinnut Nokian ammattikäyttöön tarkoitetun digitaalisen TETRA-radiopuhelinverkon. Nokian TETRA-ratkaisu kattaa São Paulon, Rio de Janeiron ja Brasilian kaupungit.  Tämä on ensimmäinen TETRA-ratkaisu Brasilian markkinoille.

Telcom laajentaa nykyistä tarjontaansa digitaalisella TETRA-ratkaisulla. Telcomin palvelualueet ovat  julkishallinto, kaupunkihallinto, liikennepalvelut, yritykset, öljy- ja kaasuyhtiöt sekä satamaviranomaiset.

Nokia toimittaa Telcomille Nokian TETRA-ratkaisun, johon kuuluvat TETRA-keskuslaitteet, TETRA-tukiasemat ja TETRA-käyttöpaikka. Verkkoratkaisu on jo toimitettu ja käytössä.

Nokia on maailman johtava TETRA-verkkojen ja -päätelaitteiden toimittaja. TETRA-verkko on turvallisuusviranomaisten ammattikäyttöön tarkoitettu digitaalinen radiopuhelinverkko, joka tarjoaa viranomaisten viestiliikenteessään tarvitsemat erityisominaisuudet, joita ovat  mm. huippuluokan turvallisuus, nopeat ryhmäpuhelut, puheluiden priorisointi, hätäpuhelut sekä viesti- ja pakettidatapalvelut.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks