Nokia ja Guangdong MCC testaavat push to talk -palveluita Kiinassa

Nokia ja Guangdong Mobile Communications Corporation Ltd. (MCC) ovat tehneet sopimuksen push to talk -pikayhteyspalveluiden testaamisesta Kiinassa. Guangdong MCC esitteli Nokian Push to talk over Cellular (PoC) -teknologiaa yleisölle viime viikolla.

Seuraavaksi Guangdong MCC ja Nokia testaavat push to talk -palveluita Guangdongin asiakkaiden kanssa. Testeissä käytetään Nokian push to talk -puhelimia sekä Nokian Push to talk over Cellular -verkkolaitteita. Guandgong MCC aikoo ottaa push to talk -palvelut kaupalliseen käyttöön tämän vuoden toisella vuosipuoliskolla. Guangdong MCC:llä on yli 30 miljoonaa matkapuhelinasiakasta Kiinan Guangdongin provinssissa.

Push to talk mahdollistaa uuden tavan käyttää matkapuhelinta. Pikayhteys muodostetaan yhden napin painalluksella ja yhdensuuntainen pikayhteys voidaan muodostaa joko yhden tai useamman henkilön kanssa.

Nokia Push to talk over Cellular -ratkaisu tarjoaa operaattoreille sujuvan tien tulevaan Open Mobile Alliancen standardiin. Nokia on testannut Push to talk over Cellular -teknologiaansa yli 30 operaattorin kanssa eri puolilla maailmaa ja julkistanut viisi kaupallista sopimusta.

Nokian ensimmäinen push to talk GSM-puhelin, Nokia 5140, on kaupallisesti saatavilla tämän vuoden toisen vuosineljänneksen aikana. Nokia esittelee tämän vuoden aikana useita push to talk -ominaisuuksin varustettuja GSM-puhelimia, mukaan lukien Symbian-käyttöjärjestelmään perustuvia älypuhelimia. Vuoden 2005 alusta push to talk -ominaisuus tulee lähes kaikkiin Nokian GPRS/WDCMA-puhelimiin.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks