Telenor forenkler utenlandsprisene

"I tråd med målsetningen vår om å gjøre mobilbruken så enkel og oversiktlig som mulig, har vi innført lik pris når man ringer hjem til Norge. Tidligere måtte kundene holde styr på omtrent 200 ulike priser, men det har vi nå redusert til kun tre. I tillegg innebærer endringene en prisreduksjon som vi tror kundene setter pris på å få i forkant av sommerferien," sier Olav Henrik Kjorstad, leder for Telenors mobilenhet i privatmarkedet.

Slik er de nye prisene
Pris per minutt
Privat+
Privat, Privat Skala og djuice
djuice kontant og RingKontant
Fra Norden
4,50
5,00
5,99
Fra Vest-Europa
7,50
8,00
8,99
Fra Øst-Europa
11,00
11,50
11,99

Samtidig med innføringen av de nye prisene, innfører Telenor såkalt sekundtaksering på samtaler fra utlandet. Dette betyr at kundene betaler for eksakt samtaletid, og ikke per påbegynte minutt, slik praksis ofte er når man ringer med utenlandske mobiloperatører. Videre er alle oppstartsavgifter som utenlandske operatører krevde, nå fjernet og erstattet med en oppstartspris på 59 øre (med unntak av RingKontant som har oppstartpris på 1,99 kr). Dette er samme pris som på vanlige samtaler som foretas i Norge.

De nye sonene:

Norden
Danmark, Færøyene, Finland, Grønland, Island, Sverige.

Vest-Europa
Andorra, Belgia, Kypros, Frankrike, Tyskland, Gibraltar, Hellas, Irland, Italia, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Nederland, Portugal, Spania, Sveits, Tyrkia, Storbritannia, Østerrike.

Øst-Europa
Albania, Bosnia & Herzegovina, Bulgaria, Estland, Hviterussland, Kroatia, Latvia, Litauen, Makedonia, Moldova, Polen, Romania, Slovakia, Slovenia, Serbia-Montenegro, Tsjekkia, Ukraina, Ungarn.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Informasjonssjef i Telenor Norge, Esben Tuman Johnsen, tlf. 905 08 400