Maurice Lippens, Voorzitter van Fortis, benoemd tot Grootofficier in de Orde van Leopold II

De heer Lippens ligt aan de basis van de oprichting van Fortis in 1990. Hij leidt de
ontwikkeling van Fortis in goede banen, waarbij hij tot 2000 Voorzitter was van het Executive Committee van Fortis en daarna Voorzitter van de Raad van Bestuur van Fortis SA/NV
en Fortis N.V.

Sinds 26 mei 2004 is de heer Lippens enig Voorzitter van Fortis. Daarnaast zit hij ook de Commissie Corporate Governance voor.

Naar aanleiding van deze onderscheiding wil Fortis de heer Lippens danken voor de vooraanstaande rol die hij vervult bij de uitbouw en de uitstraling van het bedrijf.

Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het terrein van bankieren en verzekeren. Met een marktkapitalisatie van EUR 22,6 miljard (31/05/2004) en circa 54.000 medewerkers behoort zij tot de 20 grootste financiële instellingen van Europa. In haar thuismarkt, de Benelux, neemt Fortis een toonaangevende positie in met een breed pakket financiële diensten voor particulieren, bedrijven en publieke instellingen. Buiten haar thuismarkt richt Fortis zich op geselecteerde marktsegmenten.,Fortis is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Brussel en Luxemburg en heeft een gesponsord ADR-programma in de Verenigde Staten. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

Perscontacten:

Brussel: