Fujifilmin ja Nokian yhteistyö mahdollistaa digitaalisten kuvien tulostamisen kamerapuhelimen kautta

Fujifilm ja Nokia tarjoavat yhteistyössä kuluttajille mahdollisuuden käyttää Fujifilmin digitaalisten kuvien tulostuspalvelua suoraan Series 60 -ohjelmistoalustaan pohjautuvien Nokian matkapuhelinten kautta. Ensimmäinen Nokian matkapuhelin, joka mahdollistaa toiminnon, on juuri myyntiin tullut Nokia 7610. Tavoitteena on tarjota kuluttajille vaivaton tapa teettää kamerapuhelimella otetuista kuvista perinteisiä paperiversioita. Palvelu otetaan käyttöön Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Uuden palvelun myötä Nokian kamerapuhelinten omistajat voivat käyttää Fujifilmin internet-pohjaista kuvapalvelua puhelimensa kautta.

"Kuluttajat haluavat kasvavassa määrin teettää digikuvistaan paperiversioita. On luonnollista, että sama koskee myös kamerapuhelimilla otettuja kuvia, varsinkin kun niiden kuvalaatu paranee jatkuvasti. Fujifilmin uusi, matkapuhelimille tarkoitettu digitaalinen kuvapalvelu toimii vaivattomasti muutamalla napinpainalluksella. Nokia on teknologian edelläkävijöitä ja yhdessä viemme nyt digitaalisten kuvien tulostuspalvelua askeleen eteenpäin", toteaa Fujifilmin Sverige AB:n toimitusjohtaja Klas Balkow.

Palvelun käyttäjä valitsee puhelimensa näytössä näkyvistä kyseistä palvelua tarjoavista Fuji Digilab -liikkeistä haluamansa ja lähettää tilauksen. Valmiit kuvat noudetaan liikkeestä tai toimitetaan postitse. Kuvien tulostaminen onnistuu myös siirtämällä kuvat suoraan puhelimen muistikortilta johonkin Fujifilmin tulostuskioskeista. Lisäksi kuvat voidaan tallentaa internet-albumiin, jossa ne ovat helposti myös ystävien nähtävissä.

"Nokia on johtava matkapuhelinvalmistaja, joka etsii jatkuvasti uusia mahdollisuuksia kehittää tarjontaansa. Olemme aiemmin tehneet yhteistyötä muiden alan toimijoiden kanssa. Hyvän maineensa ja kätevän tulostuspalvelunsa ansiosta Fujifilm on tervetullut lisäys kumppaneidemme joukkoon. Fujifilmin erinomainen kuvanlaatu ja valokuvissa käytettävä  laadukas paperi takaavat, että Nokia 7610 -puhelimen käyttäjät saavat käsiinsä markkinoiden parhaimmat matkapuhelimella otetut kuvat", sanoo liiketoimintapäällikkö Tomas Chatzopoulos, Imaging Nordic, Nokia.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja:

Nokia, Multimedia