Nokia laajentaa ensikäyttäjille suunnattujen tuotteiden valikoimaa julkistamalla Nokia 2650- ja Nokia 2600 -puhelimet

Nokia laajensi tänään ensikäyttäjille suunnattujen tuotteidensa valikoimaa esittelemällä Nokia Connection -tapahtumissa Singaporessa ja Helsingissä kaksi uutta kasvumarkkinoille suunnattua puhelinmallia. Nokia 2650 -puhelin on ensikäyttäjille suunnattu taitettava puhelinmalli, ja Nokia 2600 -puhelin tarjoaa ensimmäistä matkapuhelintaan hankkiville klassista muotoilua ja monipuolisia ominaisuuksia. Molempien tuotteiden toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2004 kolmannella neljänneksellä.

"Nokia on sitoutunut laajentamaan langattomuutta uusille markkinoille esittelemällä edullisia, monipuolisia puhelimia ja innovatiivisia ratkaisuja vastatakseen kasvumarkkinoiden kuluttajien langattoman viestinnän tarpeisiin", totesi johtaja Juha Pinomaa Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä. "Nämä kaksi uutta tuotetta laajentavat ensikäyttäjille suunnattujen tuotteiden valikoimaa. Vaikka Nokia 2650- ja Nokia 2600 -mallit eroavat tyyliltään ja muotoilultaan, molemmat tarjoavat monipuolisia ominaisuuksia edulliseen hintaan, ja uskomme niiden menestyvän  tällä markkinasegmentillä. Uskomme myös näiden tuotteiden menestykseen kehittyneillä markkinoilla."

Mahdollistaakseen edullisemmat yhteydet ja edistääkseen langattoman viestinnän kasvua Nokia tekee jatkuvasti tiivistä yhteistyötä operaattoreiden kanssa kaikilla tärkeimmillä markkinoilla parantaakseen kokonaiskustannustehokkuutta ja tarjotakseen puhepohjaisia palveluita sekä lisäarvopalveluita ja ratkaisuja.

Nokia 2650

Nokia 2650 -puhelin (EGSM900/1800) on taitettava puhelin, jossa on värinäyttö, XHTML-selain, multimediaviestiominaisuudet*, sekä Java-pelejä ja -sovelluksia. Puhelimen klassinen muotoilu ja monipuoliset ominaisuudet tekevät Nokia 2650 -mallista tyylikkään ja edullisen vaihtoehdon sekä yksityis- ja työelämän tarpeisiin. Hyödyllisillä ajanhallintaominaisuuksilla varustetussa Nokia 2650 -mallissa on edistykselliset kalenteritoiminnot, joiden avulla käyttäjän on vaivatonta pysyä ajan tasalla menoistaan. Yhteystietojen käsittely hoituu vaivattomasti lähettämällä ja vastaanottamalla kaikki yhteystiedot sisältäviä käyntikortteja tekstiviesteinä tai MMS-viesteinä, mikäli viestiin halutaan liittää kuva.

Värinäyttö ja XHTML-selain mahdollistavat puhelimen personoinnin. Käyttäjät voivat ladata värillisiä taustakuvia, väriteemoja ja grafiikkaa GPRS-yhteyden avulla. Melodiset MIDI-soittoäänet ja puhelimen kyljessä olevat vilkkuvat LED-valot ilmoittavat puheluista ja viesteistä hauskalla tavalla. Nokia 2650 -mallia voi muokata omiin tarpeisiin sopivaksi lataamalla soittoääniä, Java-pelejä ja sovelluksia osoitteesta www.nokia.fi/kauppa.

Nokia 2650 -puhelin painaa 97 grammaa ja sen puheaika on jopa kolme tuntia ja valmiusaika jopa 300 tuntia. Laitteen värivaihtoehdot ovat punainen, hopea, ruskea ja savunharmaa markkina-alueesta riippuen.

Nokia 2600

Nokia 2600 -puhelin (EGSM900/1800 ja GSM850/1900) tuo värinäytön ja melodiset MIDI-soittoäänet ensikäyttäjille tarkoitettujen tuotteiden valikoimaan. Nokia 2600 -malli on tyylikäs, edullinen ja helppokäyttöinen malli, jossa on runsaasti hyödyllisiä ominaisuuksia. Puhelimen taulukkolaskentasovellus, osoitekirja ja kalenteri tarjoavat hyödyllisiä toimintoja kasvumarkkinoiden käyttäjille. Väriteemat ja melodiset soittoäänet tuovat uusia ja monipuolisia personointimahdollisuuksia, mikä tekee uutuuspuhelimesta erinomaisen vaihtoehdon ensikäyttäjille ja niille käyttäjille, jotka tällä hetkellä käyttävät pääasiassa puheviestintään tarkoitettuja mustavalkonäytöllä varustettuja malleja.

Käyttäjien on helppo seurata arkisia kustannuksiaan Nokia 2600 -puhelimen taulukkolaskentasovelluksella. Nokia 2600 -mallissa on myös edistyksellinen kalenteri, jonka avulla on helppo pysyä ajan tasalla tärkeistä tapaamisista. Kalenteriin voi tallentaa myös muistutuksia. Käyntikorttien hallinta on vaivatonta, ja niitä voi lähettää tekstiviesteinä. Uutuuspuhelimeen voi määrittää myös erilaisia soittoääniä eri kontakteille tai ryhmille. Nokia 2600 -mallissaon myös valmiiksi tallennettuja pelejä.

Nokia 2600 -puhelin painaa 90 grammaa, ja sen puheaika on jopa 3,5 tuntia ja valmiusaika jopa 250 tuntia. Puhelimen värivaihtoehdot ovat metallinharmaa, teräksen sininen, vihreä, helmenvalkoinen ja roosa markkina-alueesta riippuen.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia
Mobile Phones
Puhelin: 07180 45613

Nokia
Puhelin: 07180 34900
sähköposti: press.office@nokia.com

www.nokia.com
www.nokia.fi

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 2600- ja Nokia 2650 -puhelimista voi ladata osoitteesta www.nokia.com/press.

Videomateriaalia Nokia 2600- ja Nokia2650 -puhelimesta löytyy osoitteesta thenewsmarket.com/nokia