Nokia vahvistaa tuotevalikoimaansa

Simpukkapuhelimia, megapikselikameralla varustettu 3G WCDMA -älypuhelin ja tyylikkäitä keskihintaisia puhelimia

Keskihintaiset taitettavat puhelinmallit, ns. simpukkapuhelimet, ja kasvumarkkinoille suunnatut puhelimet olivat tänään esillä Nokian julkistaessa tuoteuutuutensa vuosittaisessa Nokia Connection -tapahtumassa. Samanaikaisesti Helsingissä ja Singaporessa järjestetyissä tapahtumissa esiteltiin myös maailman pienin 3G WCDMA/GSM -puhelin.

Nokia julkisti viisi uutta puhelinta ja edistyksellisiä lisälaitteita, muun muassa kolme taitettavaa puhelinta sekä 3G WCDMA -älypuhelimen, jonka tarkoituksena on tuoda 3G laajemmille markkinoille. "Olemme nyt vahvistaneet tuotevalikoimaamme useassa segmentissä. Tuomme markkinoille lisää keskihintaisia puhelimia ja lisäämme taitettavien malliemme valikoimaa", Nokian pääjohtaja Jorma Ollila totesi esitellessään tuotteita. Myös Nokian panostus uusille kasvumarkkinoille oli esillä yhtiön julkistaessa kaksi uutta, värinäytöllistä puhelinta ensikäyttäjille.

Uusi Nokia 6630 -puhelin on maailman ensimmäinen 3G- ja EDGE-puhelin, jossa käytetään älypuhelimille suunniteltua Series 60 -ohjelmistoalustaa. Nokia 6630 -malli tehostaa henkilökohtaisten tietojen hallintaa 3G WCDMA -verkoissa, ja se tarjoaa turvallisen yhteyden yritysten intranettiin ja sähköpostipalveluihin langattoman laajakaistayhteyden nopeudella. Nokia 6630 -puhelin on myös ensimmäinen kaksitoiminen kolmitaajuuspuhelin, toisin sanoen se toimii 3G (WCDMA)-, EDGE- ja 2G -verkoissa ja kaikilla mantereilla. Yhdistettynä Series 60 -ohjelmistoalustan tarjoamiin räätälöintimahdollisuuksiin, operaattorit eri puolilla maailmaa voivat tarjota monipuolisia langattomia palveluita.
Lue lisää Nokia 6630 -puhelimesta: http://press.nokia.fi/PR/200406/948883_4.html

Yhtiö julkisti myös Nokia 6260 -puhelimen, joka on edistyksellinen ammattikäyttäjille tarkoitettu puhelin. Innovatiivisesti muotoillussa mallissa on uusimmat langattomat teknologiat ja sovellukset, joihin kuuluvat Push to Talk -pikayhteys, sähköposti, Bluetooth-yhteys ja VGA-kamera. Nokia 6260 -älypuhelin toimii kolmella taajuudella, siinä on Symbian-käyttöjärjestelmä, ja se käyttää älypuhelinten johtavaa Series 60 -ohjelmistoalustaa. Muotoilultaan se on enemmän kuin pelkkä taitettava puhelin: sen kansi myös kääntyy toimintojen helpottamiseksi.
Lue lisää Nokia 6260 -puhelimesta: http://press.nokia.fi/PR/200406/948874_4.html

Keskihintaisista tuotteista Nokia 6170 -malli on teräksinen taitettava puhelin, jossa nykyaikainen muotoilu yhdistyy monipuolisiin ominaisuuksiin. Puhelimessa on joustavat viestintäominaisuudet: sähköposti, pikaviestit, MMS ja Push to Talk -pikayhteys samassa tuotteessa. Push to Talk mahdollistaa GSM-käyttäjille täysin uudenlaisen tavan käyttää matkapuhelinta sekä kahden henkilön että ryhmien välisessä viestinnässä. Nokia odottaa useiden operaattoreiden lanseeraavan Push to Talk -palvelunsa tämän vuoden aikana, mikä tarjoaa houkuttelevan viestintävaihtoehdon kuluttajille ja ammattikäyttöön.
Lue lisää Nokia 6170 -puhelimesta: http://press.nokia.fi/PR/200406/948872_4.html

Tänään julkistetuista tuotteista kaksi on suunnattu uusien kasvumarkkinoiden ensikäyttäjille. Nokia 2650 -malli on edullinen, pieni ja tyylikäs taitettava puhelin, jossa on värinäyttö ja monipuoliset ominaisuudet. Malli on Nokian ensimmäinen värinäytöllinen malli ensikäyttäjille tarkoitettujen tuotteiden kategoriassa. Nokia 2600 -malli on puolestaan klassisesti muotoiltu puhelin, jossa on helppokäyttöiset sovellukset. Puhelin sopii esimerkiksi pienyritysten käyttöön ja siinä on taulukkolaskentasovellus ja valuuttakurssimuunnin. Nämä puhelimet tuovat värinäytöt uusiin hintakategorioihin, sillä niiden myötä värinäytöllisiä puhelimia on myös ensikäyttäjille tarkoitettujen mallien joukossa.
Lue lisää Nokia 2650- ja Nokia 2600 -puhelimista: http://press.nokia.fi/PR/200406/948869_4.html

Puhelinten lisäksi Nokia julkisti taitettavan Nokia Wireless Keyboard -näppäimistön, jossa on langaton Bluetooth-yhteys. Se toimii Bluetooth-yhteydellä varustettujen Series 60 -puhelinten, kuten Nokia 6260- ja Nokia 6630 -mallien kanssa lisälaitteena ja mahdollistaa vaivattoman tekstinsyötön puhelimen sovelluksiin, kuten sähköpostiin.
Lue lisää Nokia Wireless Keyboard -näppäimistöstä: http://press.nokia.fi/PR/200406/948884_4.html

Uusien tuotteiden julkistamisen lisäksi Ollila kertoi myös Nokian suunnitelmista vahvistaa tutkimusta ja tuotekehitystä sekä uudistaa tuotevalikoimansa. "Kerroimme aiemmin tänä vuonna aikeistamme uudistaa tuotevalikoimaamme julkistamalla useita uusia tuotteita. Tämä tavoite ei ole muuttunut. Keväänä aikana olemme käyneet suunnitelmamme huolellisesti läpi; olemme tarkistaneet aikatauluja ja karsineet tuotevalikoimaamme, lisänneet suunnitelmiin joitakin uusia tuotteita ja nopeuttaneet joidenkin suunnittelua. Tämän prosessin aikana olemme myös lopettaneet joitakin tuoteprojekteja. Uskon, että näiden toimien avulla tuotevalikoimamme tulee olemaan parempi ja kilpailukykyisempi vastaamaan sekä kuluttajien että operaattoreiden odotuksiin. Kaiken kaikkiaan aiomme julkistaa yhteensä noin 35 tuotetta maailmanlaajuisesti vuonna 2004", Ollila totesi.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Nokia
Puhelin: 07180 34900
Sähköposti: press.office@nokia.com

www.nokia.com
www.nokia.fi

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia uusista tuotteista on osoitteessa www.nokia.com/press.

Videomateriaalia uusista tuotteista on osoitteessa www.newsmarket.com/nokia.