Taitettava Nokia 6170 -kamerapuhelin on muotoilun ja edistyksellisten ominaisuuksien tyylitaituri

HELSINKI -- Nokia esitteli tänään tyylikkään, taitettavan Nokia 6170 -kamerapuhelimen keskihintaisten puhelintensa valikoimaan Nokia Connection -tapahtumissa Singaporessa ja Helsingissä. Nykyaikaisesti muotoiltu uutuuspuhelin kätkee ruostumattomasta teräksestä valmistettujen kuortensa sisään viimeisintä langatonta teknologiaa, jonka avulla tiukatkin aikataulut pysyvät hallinnassa.

Nokia 6170 -kolmitaajuuspuhelimesta on kaksi eri versiota: GSM 900/1800/1900 -verkoissa toimiva puhelin on tarkoitettu ja Euroopan ja Aasian markkinoille, ja GSM 850/1800/1900 -verkoissa toimiva puhelin Amerikan markkinoille. Nokia 6170 -puhelin tulee myyntiin vuoden viimeisellä neljänneksellä, ja sen arvioitu veroton hinta on noin 250 euroa .

"Nykyajan ihmisten täytyy löytää keinoja työn ja yksityiselämän tasapainottamiseen. Nokia 6170 -kamerapuhelin on kiireisten ihmisten työkalu, jonka monipuoliset ominaisuudet auttavat käyttäjää pysymään menossa mukana. Uutuuspuhelin on oiva laite myös niille, jotka pitävät Nokian puhelinten tutun selkeästä käyttöliittymästä ja helposta käytettävyydestä sekä tyylikkäästä muotoilusta", sanoo johtaja Aage Snorgaard Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä.

Käyttäjät voivat synkronoida Nokia 6170 -puhelimen kalenterin ja osoitekirjan yhteensopivan PC:n kanssa paikallisesti tai verkon kautta. EDGE-teknologia mahdollistaa puolestaan nopean tiedonsiirtoyhteyden, jonka avulla esimerkiksi videokuvan ja uutispätkien katsominen suoratoistona tai vaikkapa mobiilien matkaoppaiden selaaminen on nopeaa ja kätevää.

Uutuuspuhelimessa on myös Push to Talk -pikayhteys, jonka avulla käyttäjä voi ottaa yhden näppäimen painalluksella yhteyden yhteen tai useaan ihmiseen samanaikaisesti. Presence-toimintoon perustuva käyttäjän luoma dynaaminen käyttäjäprofiili taas kertoo automaattisesti esimerkiksi työkavereiden puhelinten osoitekirjaan tiedon käyttäjän tavoitettavuudesta.

Nokia 6170 -puhelimen ulkokuoressa on 96x65 pikselin kokoinen 4 096 värin näyttö, johon käyttäjä voi määrittää haluamansa näytönsäästäjän tai taustakuvan. Taitettavien kuorien sisällä oleva 128x160 pikselin kokoinen kirkas 65 536 värin näyttö soveltuu erinomaisesti langattoman sisällön selaamiseen XHTML-selaimella ja kuvien ja videoleikkeiden katseluun. Puhelimen VGA-kameralla otetut kuvat ja videoleikkeet voi lähettää kätevästi toiseen puhelimeen multimediaviestinä.

Laitteen puheaika on jopa neljä tuntia ja valmiusaika jopa 270 tuntia.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kestävää kehitystä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja turvallisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia sekä operaattoreille ja yrityksille suunnattuja ratkaisuja. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu viidessä pörssissä.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia
Mobile Phones
Puhelin: 07180 45613

Nokia
Puhelin: 07180 34900
sähköposti: press.office@nokia.com

www.nokia.com
www.nokia.fi

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 6170 -puhelimesta voi ladata osoitteesta www.nokia.com/press.

Videomateriaalia Nokia 6170 -puhelimesta löytyy osoitteesta thenewsmarket.com/nokia.

* Palvelut ja jotkin ominaisuudet ovat riippuvaisia verkosta ja/tai SIM-kortista sekä käytettävien laitteiden yhteensopivuudesta ja näiden tukemista sisältömuodoista.