KEMIRA OYJ:N YLIMÄÄRÄINEN YHTIÖKOKOUS PÄÄTTÄMÄÄN KEMIRA GROWHOW OYJ:N OSAKKEIDEN JAKAMISESTA YLIMÄÄRÄISENÄ OSINKONA

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi Yhdysvalloissa.

Osingon jakamisen edellytys on, että Kemira GrowHow Oyj:n osakkeet hyväksytään kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle.

Kemira GrowHow Oyj:n osakkeen kirjanpidollinen vasta-arvo on noin 2,73 euroa. Kemira Oyj:n omistamat omat osakkeet eivät oikeuta osinkoon.

Osingonjaon yhteydessä suoritettavaksi tulevan varainsiirtoveron maksaa Kemira Oyj.

Osingonjaon yhteydessä mahdollisesti suoritettavan lähdeveron maksamista varten Kemira Oyj myy osakemyynnin osana tai välittömästi sen jälkeen, kun Kemira GrowHow Oyj:n osakkeet on otettu kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle, lähdeveron alaisten osakkeenomistajiensa puolesta sellaisen määrään näille tulevia Kemira GrowHow Oyj:n osakkeita, joka kattaa suoritettavan lähdeveron määrän.

Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämän osakasluettelon täsmäytyspäivä on 7.10.2004. Osingon maksupäivä on 13.10.2004.

Kemira Oyj suunnittelee myös, että Kemira GrowHow Oyj:n osakkeita voidaan myös myydä listaamisen yhteydessä yleisölle Suomessa ja institutionaalisille sijoittajille Suomessa ja ulkomailla.

Kemira Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous on 4.10.2004 klo 13.00 Kemira-talossa, Porkkalankatu 3, Helsinki.

Kemira Oyj, vaihde 010 8611
Finanssijohtaja Kaj Friman, puh. 010 862 1704, gsm. 050 62 626
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tämän tiedotteen sisältämää informaatiota ei ole tarkoitettu julkaistavaksi tai levitettäväksi Yhdysvalloissa. Tämän tiedotteen sisältämä materiaali on puhtaasti informatiivista eikä se ole tarjous osakkeiden myymiseksi Yhdysvalloissa. Tiedotteessa tarkoitettuja osakkeita ei ole rekisteröity eikä niitä tulla rekisteröimään Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (Securities Act of 1933) mukaisesti, eikä myöskään minkään osavaltion lakien mukaisesti, eikä niitä saa myydä Yhdysvalloissa muutoin kuin vuoden 1933 arvopaperilain sallimissa poikkeustapauksissa rekisteröintivelvollisuudesta, tai tilanteessa jossa transaktio ei ole Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain tai soveltuvien osavaltioiden lakien piirissä. Tätä osakemyyntiä tai mitään sen osaa ei tulla rekisteröimään Yhdysvalloissa, eikä osakkeita tulla myymään julkisesti Yhdysvalloissa.

Tämä tiedote ei ole suora tai välillinen tarjous koskien mahdollista osakkeiden myyntiä tai hankintaa, eikä osakkeita myydä alueilla, joilla kyseisten osakkeiden tarjoaminen tai myynti olisi lainvastaista ennen osakkeiden rekisteröintiä, poikkeusta rekisteröintivelvollisuudesta tai muuta hyväksyntää kyseisten alueiden arvopaperilakien mukaisesti.