Mobilalliansen Starmap utvides med tsjekkiske Eurotel

Starmap-alliansen har som mål å øke dekning og størrelse i viktige geografiske områder og gi økt verdi til sine kunder. Eurotel, den største tilbyderen av mobile tale- og datatjenester i Den Tsjekkiske Republikk, går inn i alliansen med de samme medlemsrettigheter som de øvrige ti medlemmene. Eurotel starter umiddelbart samarbeidet med roaming, anskaffelser, salg og markedsføring, samt utrulling av produkter og tjenester under varemerket Starmap Mobile Alliance.

"Vi ser fram til å utnytte skalafordelene alliansen gir oss og  forbedre service for våre kunder på reise i utlandet," sier Michal Herman, fungerende CEO og adm. direktør i Eurotel Praha.

"Rekrutteringen av Eurotel understreker vår målsetting om å utvide i viktige områder så vi kan øke innsatsen mot kunder og leverandører," sier formannen i Starmap Mobile Alliance, Rafael Wariwoda fra ONE.

Eurotel Praha, spol. s.r.o. er den største mobiloperatøren i Den Tsjekkiske Republikk med over 4,3 millioner registrerte kunder ved utgangen av juni 2004 og driftsinntekter på 29.078 millioner tsjekkiske kroner i 2003.

Starmap Mobile Alliance har nå elleve medlemmer: Amena (Spania), Eurotel (Tsjekkia), O2 (Tyskland, Storbritannia og Irland), ONE (Østerrike), Pannon GSM (Ungarn), SONOFON (Danmark), sunrise (Sveits) Telenor Mobil (Norge) og Wind (Italia). Det totale antall abonnenter hos medlemmene er over 53 millioner.

Under ledelse av et styre med representanter fra hver operatør, samarbeider Starmap Mobile Alliance om å tilby innovative, attraktive og enkle tjenester. Alliansen gir sine kunder en økt 'home-away-from-home'-opplevelse med den brukervennlighet og kvalitet på tjenestene som kundene er vant til i sitt eget land. Starmap Mobile Alliance samarbeider også innen innkjøp, teknologi og salg til større bedriftskunder.

For informasjon om alliansen, se  www.starmapmobile.com