Jaakko Pöyry Infra laajentaa toimintaansa Pohjanmaalla

Maa ja Vesi Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, laajentaa kotimaan toimintaansa ja on ostanut Seinäjoella sijaitsevan Arkkitehti- ja insinööritoimisto Motiivi Oy:n yhdyskuntasuunnitteluyksikön liiketoiminnan. Yksikön kahdeksan hengen henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Maa ja Vesi Oy:n palvelukseen. Rakennussuunnitteluyksikkö jatkaa edelleen Motiivi Oy:ssä.

Arkkitehti- ja insinööritoimisto Motiivi Oy on Etelä-Pohjanmaan suurin yhdyskuntasuunnittelutoimisto. Sillä on vankka kokemus sekä taajama- että maaseutualueiden maankäytön suunnittelusta, kaavoitukseen liittyvistä selvityksistä sekä maisema- ja ympäristösuunnittelusta. Yhtiön keskeisiä asiakkaita ovat alueen kunnat. Liiketoimintakauppa täydentää Maa ja Vesi Oy:n valtakunnallista palvelukenttää sekä vahvistaa sen paikallistuntemusta ja palvelutasoa Pohjanmaalla.

Maa ja Vesi Oy on Suomen johtava yhdyskuntasektorin konsultti- ja suunnittelutoimisto. Sen palveluksessa työskentelee yli 200 henkilöä ja yhtiöllä on kotimaiset toimipisteet Seinäjoen lisäksi Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vantaalla.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2003 oli 139 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 15 maassa ja sen palveluksessa on 1800 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Teuvo Salminen