Telenor og Easybits Software lanserer e-postløsning for barn

Magic Mail er beregnet på barn opp til 12 år. Løsningen er 100 prosent virus- og spamfri, og i tillegg må foreldrene godkjenne avsendere av e-postmeldinger til deres barn. Magic Mail er et tillegg til operativsystemet for barna, Magic Desktop.

- Vi har lagt stor vekt på å lage et brukergrensesnitt som er tilpasset barn, med funksjoner som appellerer til dem. Den visuelle opplevelsen er avgjørende for å få barn engasjert i nye opplevelser og læring, sier daglig leder Lars Jølstad i EasyBits Software.

En undersøkelse utført av SAFT, viser at nærmere 40 prosent av barn mellom ni og 12 år bruker e-post til kommunikasjon. SAFT er et EU-støttet opplysningsprosjekt, som arbeider for trygg bruk av Internett.

- Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre sikkerhetsprodukter og -tjenester for våre Internett-kunder. I tillegg til omfattende sikkerhetsløsninger for voksne og ungdommer på Internett, har vi sett behovet for å ytterligere forbedre tilbudet vårt av sikkerhetsprodukter for barn. Slik sett passer Easybits epost-løsning godt inn i Telenors strategi på dette området, sier direktør for Internett i Telenor, Knut Haakon Nilsen.

Magic Mail er inkludert i Magic Desktop, som koster 29,- kr per måned for Telenors Internett-kunder, og som også selges på alle landets postkontor.

Dette er Magic Mail:
  •         Eget e-postprogram for barn opp til 12 år
  •         Barna kan sende og motta tekst, bilder, lyd og animasjoner
  •         Programmet har en foreldrekontroll, slik at alle avsendere av e-post må godkjennes av en voksen
  •         E-postmeldinger fra avsendere som ikke ligger i adresseboken vil automatisk bli lagt i karantene, inntil foredrene har godkjent avsenderen
  •         E-postprogrammet sletter automatisk meldinger med dokumenter som kan inneholde virus
  •         Magic Mail er integrert i Magic Desktop, verdens eneste operativsystem for barn
  •         Programmet kan brukes på Windows-baserte PC-er
    For ytterligere informasjon: