Agfa's workflowoplossing :Arkitex stroom-lijnt de Aziatische krantenindustrie

Singapore Press Holdings Limited (SPH)
Agfa's software zal de productie van SPH automatiseren van veertien broadsheet- en tabloidkranten in vier talen. Het systeem werkt met de bestaande Agfa-filmbelichters. Tijdens een twee maanden durende testperiode overklaste :Arkitex de concurrerende systemen en toonde zich economisch voordeliger en met een groter potentieel voor toekomstige uitbreiding.

"Het is niet moeilijk om een beslissing te nemen wanneer de nieuwe software geconfigureerd is naar je specifieke behoeften, integreert met wat je al staan hebt en nog eens een substantiële kostenbesparing oplevert," stelde Ronnie Poon, vice-president van SPH's Prepress Newspaper Services Division. "Vanuit operationeel en engineeringstandpunt en met het oog op de IT-ondersteuning is het makkelijker met één enkele leverancier te werken voor alle hard- en software van uw systeem. Bovendien biedt Agfa de beste integratie-expertise en -ondersteuning in onze regio."

Utusan Melayu Berhad
De Maleisische krantenuitgeverij Utusan Melayu Berhad uit Kuala Lumpur zal de eerste krant van het land zijn die zijn hele drukwerkvoorbereiding volledig automatiseert en stroomlijnt met Agfa's :Arkitex-software. :Arkitex automatiseert alle productietaken, van de front end tot de uitvoer van de platen, met inbegrip van paginakoppeling, doorvoermaximalisering en automatisch instellen van de inktgeving. Tegen volgend jaar wordt het systeem ook gelinkt met Utusan's MAN PECOM-perscontrolesysteem in Bangi en Prai.

"Tijdens het benchmark-testen vergeleken we :Arkitex met andere oplossingen maar Agfa's software bleek het beste te beantwoorden aan onze behoeften inzake drukwerkvoorbereiding," zei Ali Mustafa, IT manager bij Utusan. "De software is uiterst gebruiksvriendelijk en makkelijk te ondersteunen. Hij heeft bovendien in tal van installaties overal ter wereld zijn kwaliteiten ruimschoots bewezen."

"We zijn vereerd een partnership te starten met twee van de grootste uitgeverijen in Zuidoost-Azïe," antwoordde Agfa's general manager voor Grafische Systemen in Zuidoost-Azië, Oon Chong Howe. "Door hun keuze voor :Arkitex ten nadele van concurrerende systemen, bewijzen ze nog maar eens dat Agfa de noden van krantenuitgevers nu en in de toekomst het beste begrijpt en erop inspeelt."

Over :Arkitex
:Arkitex is Agfa's krachtige workflowsysteem voor kranten. Het integreert apparatuur en productietaken van advertentieregie en redactie tot op de pers en garandeert zo een maximale operationele betrouwbaarheid, 24 uur op 24 en elke dag van de week. Het maakt gebruik van de meest geavanceerde productie-en communicatietechnologieën, zoals PDF, JDF en XML - om een onberispelijke gegevenstransmissie met een optimale doorvoer te kunnen garanderen. :Arkitex biedt kranten ook de mogelijkheid om hun deadlines voor adverteerders te verlengen en lokale edities vlot te beheren.

Over Agfa.
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen, hoofdzakelijk voor de grafische industrie, de gezondheidszorg, de micrografie maar ook film voor bioscoopproducties en producten voor de fotografiemarkt.
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft 120 agenten doorheen de wereld. Samen realiseerden zij in 2003 een omzet van 4,215 miljard EUR. Informatie over het bedrijf en zijn producten is te vinden op de thuispagina van Agfa op het World Wide Web: www.agfa.com.

Contact:

Agfa-Gevaert