Metso toimittaa hienopaperilinjan Indonesiaan

Metso Paper toimittaa suuren hienopaperinvalmistuslinjan Indonesiaan. Engineering Resources, Ltd.:n tilaama tuotantolinja toimitetaan April-konsernin osakkuusyhtiön käyttöön Sumatran saarella sijaitsevaan Kerinciin. Linjan tuotantokyky on 415 000 tonnia vuodessa, ja se käynnistyy syksyllä 2006. Asiakkaan toivomuksesta tilauksen arvoa ei julkisteta. Tilaus kirjattiin vuoden 2005 toiselle neljännekselle.

Toimitus sisältää OptiConcept-paperinvalmistuslinjan, joka on varustettu Metso Automationin toimittamalla koneohjausjärjestelmällä. Paperikonetoimitukseen sisältyy perälaatikko, kaksoisviira, puristin- ja kuivatusosat, filmipuristin, softkalanteri, rullain sekä paperikoneen apu- ja lisälaitteet. Lisäksi tilaukseen sisältyy massanvalmistuksen ja paperin jälkikäsittelyn laitteita.

Linjalla tuotetaan päällystämättömiä puuvapaita hienopapereita, joiden neliömassa on 50-120 g/m2. Koneen tuotantonopeus on 1600 m/min ja paperiradan leveys rullaajalla 8,6 m.

Metso on maailmanlaajuinen teknologiayhtiö, joka palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla. Metso-konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli noin 4 mrd euroa, ja sillä on noin 22 000 työntekijää yli 50 maassa. Metson osakkeet on noteerattu Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.

www.metso.com