HUHTAMÄKI LAAJENTAA AASIASSA

Huhtamäki on ilmoittanut joustopakkaustuotantonsa laajentamisesta Aasiassa. Yhtiö rakentaa uuden tuotantolaitoksen Pohjois-Intiaan ja lisää uuden tuotantolinjan äskettäin avattuun Vietnamin tehtaaseensa. Investointien arvo on yhteensä 20 miljoonaa euroa.

"Haluamme optimoida Huhtamäen tuotantorakenteen, ja etsimme aktiivisesti kasvua kehittyviltä markkinoilta. Nykyään noin 15 % liikevaihdostamme muodostuu näillä uusilla markkinoilla. Seuraamme tarkasti niiden kehitystä, ja olemme nyt päättäneet lisätä kapasiteettiamme kahdessa maassa: Intiassa ja Vietnamissa", toteaa Huhtamäen toimitusjohtaja Heikki Takanen.

Huhtamäellä on Intiassa jo neljä tehdasta, joissa 1.300 henkeä valmistaa lähinnä joustopakkauksia elintarvike- ja muille sektoreille. Uuden tehtaan rakentaminen aloitetaan vuoden 2005 viimeisellä neljänneksellä, ja kaupallisen tuotannon on suunniteltu alkavan vuoden 2006 puolivälissä. Tehdas toimittaa korkean jalostusarvon joustopakkauksia ja etiketöintijärjestelmiä Pohjois-Intian merkittäville asiakkaille.

Huhtamäki avasi Vietnamin tehtaansa viime vuonna. Se toimittaa joustopakkauksia elintarvike- ja muille sektoreille. Se sijaitsee Ho Chi Minh Cityn lähellä ja työllistää yli 160 henkeä.

"Etenemme Vietnamissa alkuperäisen suunnitelmamme mukaan, johon kuuluu tuotantokapasiteetin vaiheittainen lisääminen. Myynti edistyy aikataulun mukaisesti, ja asiakkaina on sekä paikallisia että monikansallisia yrityksiä. Uuden tuotantolinjan odotetaan olevan valmiina kaupalliseen tuotantoon vuoden 2006 toisen neljänneksen aikana", sanoo Tony Combe, Aasia-Oseania-Afrikka -alueen varatoimitusjohtaja Huhtamäeltä.

Huhtamäki-konserni on johtava kuluttajapakkausten valmistaja, jolla on 70 tehdasta ja myyntiyksikköä 36 maassa ympäri maailmaa. Vuonna 2004 konsernin liikevaihto oli 2,1 miljardia euroa ja työntekijöiden lukumäärä 15.500. Emoyhtiö Huhtamäki Oyj:n pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

Lisätietoja:

Heikki Takanen, toimitusjohtaja, p. (09) 6868 8301