Sagen mod IKN om industrispionage forligt

IKN har tilbudt FLSmidth en - for sager af denne karakter - acceptabel økonomisk kompensation i forbindelse med IKN's brug af det ulovligt erhvervede materiale i deres markedsføring. Parterne er enige om ikke at offentliggøre størrelsen af denne økonomiske kompensation. IKN har derudover, efter Rettens tilkendegivelse overfor IKN, frafaldet dets indsigelse mod det af Retten i Hannover nedlagte forbud og den foretagne beslaglæggelse af materialet om den af FLSmidth udviklede og patenterede Crossbar-køler.

Endvidere har IKN lagt en revideret redegørelse med deres opfattelse af hændelsesforløbet ud på deres hjemmeside www.ikn-online.com og www.ikn-neustadt.de.

FLSmidth betragter hermed sagen mod IKN for afsluttet og ser frem til igen at kunne møde konkurrencen på køler-området på lige markedsmæssige vilkår.

Henvendelse om denne meddelelse kan rettes til adm. koncerndirektør Jørgen Huno Rasmussen, FLSmidth & Co. A/S, på tlf. 36 18 10 00.

FLSmidth & Co. A/S
Koncernkommunikationsafd.