Nokia toimittaa laskutus- ja viestiratkaisut GrameenPhonelle Bangladeshiin

Sopimus on Nokian ensimmäinen Bangladeshin verkkomarkkinoilla

Nokia toimittaa Short Message Service Center (SMSC)  -tekstiviestikeskuksen ja Online Service Controller (OSC) -hinnoittelu- ja laskutusratkaisun Bangladeshin johtavalle matkapuhelinoperaattorille GrameenPhone Limitedille. Sopimus on Nokian ensimmäinen Bangladeshin verkkomarkkinoilla.

GrameenPhone laajentaa SMS-palveluaan Nokia SMSC -tekstiviestikeskuksella, joka lisää merkittävästi GrameenPhonen verkon SMS-kapasiteettia. Nokian ratkaisu tarjoaa joukon uusia palveluita operaattorin asiakkaille. Nokia toimittaa myös tukipalveluita GrameenPhonelle.

GrameenPhone Ltd. on Bangladeshin suurin telealan palveluntarjoaja, jolla on yli 3.9 miljoonaa asiakasta sekä maan laajin verkko. GrameenPhone on perustettu vuonna 1997 ja on siitä lähtien tuottanut innovatiivisia tuotteita ja palveluita.

GrameenPhone Ltd. on Telenor ASA:n (62%) ja Grameen Telecom Corporationin (38%) yhteisyritys. www.grameenphone.com

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks