Telenor på nettvett-turné med Redd Barna og Idol-band

I september og oktober reiser Telenor og Redd Barna på turné til 44 skoler fra Kirkenes til Fredrikstad med nettvett som tema. "Vi er opptatt av at skolen skal ha det utstyret som er nødvendig og vi er opptatt av hvordan ungdommen bruker disse hjelpemidlene," sier konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor.

Redd Barna er svært positive til Telenors jubileumsgave. "Vi ønsker at ungdom skal være trygge når de bruker Internett og mobiltelefon. Derfor er vi svært positive til at Telenor, som den største aktøren i bransjen, tar et slikt initiativ," sier generalsekretær i Redd Barna, Gro Brækken.

Idol-bandet BWY (Black, White and Yellow) som består av David Bakke, Trung Toang Tong og Thomas Frantzen, deltar også på turneen. Bandet som er dannet i kjølvannet av Idol-konkurransene, vil blant annet framføre låta "Bruk Hue",  spesielt skrevet  for anledningen. David Bakke har vært tilknyttet organisasjonen "SOS Rasisme" i flere år, og er opptatt av hvor mange og vanskelige valg dagens ungdom står overfor. "Derfor er vi veldig glade for å få sjansen til å gi noen råd og tips til andre ungdommer. Bruk hue," sier Bakke.

Gjennom jubileumsgaven til skolen ønsker Telenor å bidra til å forbedre elevenes digitale ferdigheter, og til at de lærer mer bevisst bruk av IKT både på skolen og i fritiden. Som del av Telenors jubileumsgave ble 450 ungdomsskoler tidligere i år tildelt klassesett med bærbare pc-er. I tillegg er læremidlet HITcomet, der elevene lærer nettvett gjennom arbeid med musikk og design, sendt til alle landets ungdomsskoler.

Ytterligere informasjon:
Prosjektleder for Telenors 150-årsjubileum, Grete Ingeborg Nykkelmo, tlf. 913 11 000.

Til redaksjonen: