1 av 3 midt-norske ledere vet lite eller ingenting om tjenestepensjon.

Bare 15 prosent av de spurte lederne tror at deres ansatte vil spare selv i den nye ordningen. Undersøkelsen viser også tydelig at mange bedriftsledere vil utsette pensjonssaken til lønnsforhandlingene i 2006. 4 av 10 ledere i Midt-Norge planlegger inndekning av kostnaden som en del av lønnsoppgjøret.

Divisjonsdirektør for bedriftsmarked i SpareBank 1 Midt-Norge Reidar Stokke uttaler at det ikke er uventet at kunnskapsnivået er begrenset hos mange bedriftsledere. Stokke synes det er tankevekkende at mange små bedrifter på kort tid skal inngå avtaler om tjenestepensjon for sine ansatte. Han påpeker viktigheten av at både lederne og de ansatte  setter seg godt inn i konsekvensen av den nye ordningen for å kunne velge riktig løsning. Det er viktig at den enkelte bedriftsleder ser fordelene med å inngå gode pensjonsordninger for sine ansatte, avslutter Stokke.

Trondheim, 1. sept. 2005

Kontaktpersoner:

divisjonsdirektør bedriftsmarked Reidar Stokke tlf  905 66 448
konsernbanksjef Harald A Lein tlf  907 47 927
banksjef Per Waatland tlf. 909 73 295

Om oss

SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet og har 58 kontorer i 49 kommuner i tillegg til distribusjon gjennom 15 Bank i Butikk.  Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 700 ansatte og omfatter foruten bankvirksomheten, datterselskapene: SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, EiendomsMegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans ASA. Midt-Norge Regnskap AS og Romsdals Fellesbank AS.

Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Midt-Norge, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen.  Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen AS.

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside