J.P. Morgan Chase & Co.:n omistusosuus Metsossa 4,91 prosenttia

Metso-konserni on saanut ilmoituksen J.P. Morgan Chase & Co.:n hallinnoimien rahastojen omistusosuuden laskusta yhtiössä. J.P. Morgan Chase & Co.:lla oli 1.9.2005 hallussaan 4,91 prosenttia Metson osakepääomasta, kun se aiemman ilmoituksen mukaan oli 5,04 prosenttia 23.8.2005. Omistusosuus alitti viiden prosentin rajan 1.9.2005, jolloin J.P. Morgan Asset Management (UK) Limitedin hallinnoimat rahastot myivät 174 502 Metson osaketta.

J.P. Morgan Chase & Co.:n ilmoituksen mukaan heidän hallinnoimansa rahastot omistivat 1.9.2005 yhtiön osakkeita seuraavasti:

J.P. Morgan Investment Management Inc. 2 865 251 osaketta
J.P. Morgan Investment Management Limited 567 076 osaketta
J.P. Morgan Trust Bank 666 000 osaketta
JP Morgan Fleming Asset Management (Japan) Limited 19 165 osaketta
JPMorgan Asset Management (UK) Limited 1 786 631 osaketta
JPMorgan Chase Bank 664 215 osaketta
J.P. Securities Limited 386 430 osaketta
Yhteensä 6 954 768 osaketta

Tämä osakemäärä vastaa 4,91 prosenttia Metson osakepääomasta.

Metso on maailmanlaajuinen teknologiayhtiö, joka palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla. Metso-konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli noin 4 mrd euroa, ja sillä on noin 22 000 työntekijää yli 50 maassa. Metson osakkeet on noteerattu Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.